Google zablokoval předvolební reklamy slovenské vládní strany SMER. V zásadě se jednalo o běžnou propagandu používanou v zemích Visegrádská čtyřky, založenou na strašení islamizací a obviňováním opozice z „dovážení migrantů“. Rozumím, že těžko mohla naplňovat obchodní podmínky společnosti.
Odhlédneme-li od konkrétního obsahu, objevuje se jiná a velmi znepokojivá otázka. Měly by obchodní podmínky společnosti Google určovat pravidla volebních kampaní na Slovensku? V Česku? Nebo jinde? Nezískal Google příliš silné postavení na trhu s reklamou?
Myslím, že je na čase začít diskutovat o tom, jak demokratizovat současný trh s on-line reklamou a daty, který je dominovaný několika velkými (mimoevropskými) společnostmi. Měli bychom mluvit o tom, jak umožnit zapojení menších hráčů a vytvořit rámec pro spolupráci, který by umožnil skutečnou konkurenci.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV