Strana chce finančně a administrativně podpořit ředitele a učitele, řešit podobu rámcových vzdělávacích programů a jejich revizi, upravit nastavení jednotných přijímacích zkoušek na střední školy a státní maturity a podpořit svobodu volby vzdělávací cesty.
„Nabízíme reálnou a konstruktivní vizi, která reflektuje národní i mezinárodní strategické dokumenty a z nich plynoucí doporučení. Chceme pracovat s tím, co se již v minulosti udělalo a osvědčilo, nechceme vše stavět na zelené louce. Zároveň jsme spolu s tímto dokumentem chtěli vyslat signál, že je oblast školství jednou z našich priorit, na kterou se chceme do budoucna dále zaměřovat. Uveřejněním našich vizí chceme být čitelní pro veřejnost,” uvedl poslanec a místopředsedou školského výboru Sněmovny Lukáš Bartoň, podle kterého materiál plní roli „živého” dokumentu a představuje nástroj pro otevřený dialog.
„Považujeme za důležité ubrat učitelům a školám administrativní zátěž. Věříme totiž, že by se namísto vyplňování haldy papírů měli věnovat spíše výuce. Jako příklad mohu zmínit to, že krajský úřad (nebo obce) vytváří dotazníky, kde musí škola vyplňovat údaje, které jsou dostupné ve školní matrice, nebo ve výroční zprávě. Jsou to například počty dojíždějících žáků. Matrika je dvakrát ročně aktualizována a obsahuje další údaje, které potvrzují například i počty aktivních žáků, přesto jsou tyto údaje znovu požadovány v žádostech o dotace pro soukromé školy. Je proto třeba zaměřit se na odstraňování duplicit,” uvedla pirátská poslankyně Lenka Kozlová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV