Preferovaná varianta sloučení nákladní a osobní dopravy do jedné vícekolejné trati způsobí nejen obrovský problém s kapacitou, ale navíc vyvolá větší hlukovou zátěž a tím i budoucí tlak města na omezení nákladní dopravy, jak tvrdí analýza Sdružení železničních nákladních dopravců.
„Oddělení nákladní a osobní přepravy je významným strategickým argumentem, který vláda musí vzít při rozhodování o finální variantě v úvahu. Současná situace si přímo vyžaduje nutnost aktualizace studie proveditelnosti celého železničního uzlu. Doplněny musejí být obě varianty, tedy Petrov i Řeka,“ vysvětluje postoj Pirátů poslanec a místopředseda podvýboru pro dopravu Ondřej Polanský. Spojení osobní a nákladní dopravy do jediného nádražního uzlu podle něj přinese krom zásadních problémů s kapacitou také řadu dalších komplikací. V případě mimořádné události, jako např. uzavírka mostu přes řeku Svitavu, nebude mít Brno možnost železniční dopravu odklonit: Varianta sloučeného provozu tedy přináší řadu otazníků strategické povahy.
„Je nutné si také uvědomit, že v Brně se mají v budoucnu křížit dvě nejvýznamnější větvě transevropské dopravní sítě. Z Brna se tak může snadno stát jedna z nejvýznamnějších evropských železničních křižovatek, mj. také pro síť vysokorychlostních železnic. Propustnost, spolehlivost a dostatečná kapacita uzlu pro příštích 100 let jsou absolutně kritické atributy celého projektu. Nesmíme v Brně vybudovat špunt, který má potenciál ohrozit železniční dopravu v celé Evropě,“ dodává Polanský.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV