Piráti v roce 2015 zpracovali analýzu a v roce 2016 opět upozornili Radu hl. m. Prahy, že do promlčení kauzy Opencard zbývá 20 dní. Piráti požadují zodpovědnost konkrétních politiků. Na základě toho se rada tehdy usnesla na podání žaloby na bývalého primátora Pavla Béma, který byl za projekt zodpovědný. Jak ale Piráti uvedli, žaloba nebyla podána s tím, že je potřeba ji doplnit znaleckými posudky, což se ani po půl roce nestalo.
Přes naše dotazy jsme se nedozvěděli, jaké znalecké posudky Magistrát vypracoval, kdy má být škoda vyčíslena a do kdy je možné nárok uplatnit. Vzhledem k liknavému přístupu radních se obáváme, že nárok může být již promlčen. Pokud nedostaneme jasné doklady, budeme požadovat projednání věci na záříjovém zastupitelstvu a vyvození občanskoprávní a trestní odpovědnosti po všech radních.
Pražská koalice neumí zodpovědně hospodařit
Jak vyplývá z tiskového brífinku, pražská koalice nezvládla realizovat projekty ve výši 3 miliard korun. Za to už vymyslela, co s těmito penězi udělá.
Vedle toho chce koalice také dát 860 milionů korun na školství a sport. To by bylo zcela v pořádku, kdyby primátorka Krnáčová zároveň nenařídila mimořádnou kontrolu sportovních grantů v souvislosti se zátahem policie. Do kauzy sportovních grantů kolem fotbalového bose Pelty je údajně zapojen i zastupitel Karel Březina, jehož kancelář na Magistrátu policie prohledala. Sportovní granty rozděluje právě komise pana Březiny. Proto Piráti vyzývají k opatrnosti při zvyšování dotací na granty, jejichž rozpočet je už tak zdaleka nejvyšší ze všech měst.
Peníze v rozpočtu se také našly na nákup prostoru pro galerii na Praze 9 (zřejmě požadavek výtvarně naladěné A. Krnáčové), nákup Nákladového nádraží Žižkov pro kulturní využití (zřejmě požadavek Matěje Stropnického) či na nový výběh koně Převalského v ZOO za 20 milionů korun (zřejmě výstup pro média). Zarážející je, že má Praha údajně platit až 500 milionů korun na investice do kanalizace PVS, ačkoliv tyto investice má financovat firma Veolia.
Na výstavbě pražského okruhu se koalice neshodla. ANO a ČSSD podporují výstavbu Blanky 2 za cca 60 miliard korun, Trojkoalice chce část okruhu nahradit 2 silnicemi za cca 30 miliard (tzv. duál). Piráti mají za to, že by Zastupitelstvu měly být předloženy obě dvě varianty. Stějně tak se nedaří výstavba metra D, kde město vykoupilo pouze jeden 300 m2 pozemek.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV