Piráti plní slib a bojují proti kumulaci funkcí

25.04.2019 22:44 | Zprávy

Martin Arden a Ladislav Kos ml. dnes na Zastupitelstvu hl. m. Prahy nahradili uvolněné zastupitele Daniela Mazura a Tibora Vansu. Ti v období do půl roku po zvolení do funkce zároveň vykonávali uvolněné funkce v jiných městských částech.

Piráti plní slib a bojují proti kumulaci funkcí
Foto: Jan Rychetský
Popisek: Pirátská vlajka

Piráti tento mechanismus avizovali v povolební strategii pro volby do zastupitelstva magistrátu Hlavního města Prahy 2018. Oba uvolnění zastupitelé doručili písemně svoji rezignaci primátorovi Zdeňkovi Hřibovi, konkrétně Daniel Mazur 3. dubna a Tibor Vansa 8. dubna. Primátor jejich rezignaci přijal a tím dnem zanikl jejich zastupitelský mandát na Zastupitelstvu hl. m Prahy. Do půl roku po zvolení do funkce starosty Prahy 11, složí svůj zastupitelský post také starosta Prahy 11 a zároveň zastupitel Magistrátu hl. m. Prahy Jiří Dohnal.

Piráti jsou zásadně proti kumulaci funkcí a sčítání vyplácených honorářů. Každý volený zastupitel by se své uvolněné funkci měl důsledně věnovat naplno. Pirátští zastupitelé kandidující zároveň na městské části se v souladu s kodexem musejí vzdát od prvního jednání zastupitelstva maximálně do půl roku mandátu na městské části nebo magistrátu, pokud v jiném zastupitelstvu získají uvolněnou funkci.

Ladislav Kos ml. k výkonu funkce zastupitele dodává: “Svým jmenování se mohu ještě aktivněji zapojit do pražské politiky. Má práce na magistrátu začala ihned po volbách. Zabývám se financováním sportu, v této souvislosti předsedám sportovní komisi, kde se s kolegy napříč politickým spektrem společně s radním pro sport snažíme podpořit smysluplné sportovní aktivity. V předchozích letech si navíc některé figurky z pražského podpalubí zvykly sosat z veřejných rozpočtů, sport to bohužel schytal nejvíce. Nyní tyto zdroje postupně omezujeme, především žádosti o mimořádné granty, které obcházejí standardní grantové programy. Druhou gescí, o kterou se zajímám, je doprava. Ta má v Praze svůj rub a líc. Veřejná doprava v Praze je na světové špičce, je potřeba tuto úroveň zachovat nebo ji ještě vylepšit. Vedle toho však Praha trpí nedostatky v individuální automobilové dopravě. Dálnice vede centrem Prahy, Pražané trpí nedostatkem parkovacích míst, nejsou dostatečně využívány prvky telematiky. Věřím, že svou pozicí v pražském zastupitelstvu pomohu také k lepšímu přenosu informací mezi magistrátem a mou domovskou MČ Praha 11.”

Pro druhého dnes jmenovaného zastupitele Martina Ardena je v politice nejdůležitější spolupráce. “Jsem již zapojený do dvou Výborů, konkrétně do sociálního a národnostních menšin. Věnuji se systematicky humanitární pomoci lidem bez domova, otázkám romské integrace a sociální asimilace. Prioritou je pro mě podporovat vědu, vzdělání a kulturu. Za Piráty věřím, že změny které společnosti přinášíme dokážeme realizovat. Sliby občanům plním.”

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Budoucnost

Dobrý den, reaguji na váš dotaz ve vašem článku, kde se ptáte, jak vidíme naši budoucnost. Upřímně, já moc růžově ne. Zajímalo by mě, co proto, aby byla růžová navrhujete ta vaše strana? Upřímně moc nevím, co jste vůbec zač. Jen vím, že jste proti green dealu a migraci. Děkuji Zamlíková

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Skopeček (ODS): A  bude zase slosování o auto pro udavače?

8:14 Skopeček (ODS): A bude zase slosování o auto pro udavače?

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k plánu Aleny Schillerové znovu zavést EET.