Jenže projekt už získal studii proveditelnosti a města na trase schvalují memoranda, tedy nezávazná prohlášení, o spolupráci při přípravě, zhotovení a provozu rychlodráhy.
„Tramvajová trať bude mít pozitivní vliv na ekonomiku kraje a čistotu ovzduší, navíc region zatraktivní. Chceme totiž oživit místa, která dříve patřila těžbě uhlí," nastínil možné přednosti dráhy krajský náměstek pro dopravu Radek Podstawka.
Projekt byl původně svázán zejména s ODS, protože před krajskými volbami v roce 2016 s plánem přišel občanský demokrat Jakub Unucka, nyní také náměstek na hejtmanství.
Jak MF DNES už letos v květnu informovala, trasa doznala zásadní změny, když původně zamýšlený Havířov nahradila Orlová. Podle zatím známých podrobností by se na trati dlouhé 26 kilometrů mělo využít stávajících dopravních koridorů a hornických železničních vleček. V Ostravě má dráha začínat na Hranečníku, povede okolo ZOO, soupravy pak mají zamířit k Rychvaldu, projely by Starým náměstím v Orlové, poté okolo známého poddolovaného karvinského šikmého kostela a další konečná bude na třídě 17. listopadu v Karviné.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.