Vážená paní poslankyně,
Vážený pane poslanče,
dovoluji si vás kontaktovat ve věci stavebního zákona (ST 1008 a ST 1009), neboť jako předseda organizace hájící zájmy obcí, ale také jako právník a v neposlední řadě občan, tedy stavebník, vnímám povinnost vám sdělit svůj názor na poslední verzi stavebního zákona, o kterém budete v nejbližších hodinách a dnech naposledy jednat.
Respektuji plně vaši svobodnou volbu se rozhodnout „pro“ či „proti“ tomuto návrhu a v této chvíli vás kontaktuji z toho důvodu, že jsme se ve Sdružení tomuto zákonu a jeho změně několik let plně věnovali a veškeré navržené změny prověřovali v území s praktiky, stejně jako je podrobili náročné právní analýze s právníky a odborníky z oboru.
Všichni jsme ušli dlouhou cestu během příprav zákona, jeho komplikovaného vypořádaní a následného předložení sněmovně v září 2019, kde se z několika let připravovaného a diskutovaného zákona jedním komplexním návrhem stala revoluční reforma, která bohužel nehledí na strukturu úřadů, názory a zájmy obcí, zaměstnanců stavebních úřadů, ani samotných stavebníků, a dokonce ani nerespektuje systém našeho právního řádu, který narušuje.
Tato revoluce byla připravena bez znalosti prostředí stavebního práva, správního práva, a především bez vyčíslení dopadů změn, a to nejen finančních, ale také personálních a hlavně legislativních. Společně s dalšími pozměňovacími návrhy, které byly opět bez analýzy dopadů a změn předloženy až ve sněmovně, představuje tato reforma divoký Molotovův koktejl, který rozmetá funkční smíšený model stavebních úřadů, oddálí řízení od stavebníků a zavede jeden „super úřad“, který bude velmi těžko kontrolovatelný rezortem i vládou.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.