Toto opatření je do budoucna doslova likvidační pro české hospodářství primárně založené na robustním a výkonném automobilovém průmyslu (který generuje 10 procent českého hrubého domácího produktu), pro naši zaměstnanost a její celkovou úroveň (riziko zániku až desítek tisíc pracovních míst v automobilovém průmyslu i v návazných dodavatelských a servisních oborech a sektorech) - a také pro následnou kvalitu životů milionů českých občanů.
Fialové pokrytectví
Je důležité si připomenout, že tuto dohodu odsouhlasila vloni i vláda Petra Fialy, a to během jejího – médii hlavního proudu a jí samotnou – tak oslavovaného unijního předsednictví.
Zástupci Fialovy vlády nejen, že nehledali cesty a spojence pro zablokování této dohody, ale dokonce tlačili na její co nejrychlejší přijetí a schválení, které potom vydávali za obrovský úspěch. Zatímco ještě před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2021 reprezentanti současných vládních stran, hlavně ODS, tvrdili, že jde o mimořádně škodlivý záměr, který nikdy nepodpoří. Jak dnes vidíme, nebyla to jejich jediná předvolební lež.
Euro 7
Skutečnost definitivního potvrzení zákazu prodeje automobilů se spalovacími motory od roku 2035 v zemích Evropské unie poněkud zastínila minimálně stejně nebezpečný připravovaný závazný právní předpis Evropské unie, tzv. Normu Euro 7. Což je závazné nařízení Evropské komise, které má začít platit dokonce už od roku 2025 pro osobní automobily a o dva roky později pak pro nákladní automobily.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Článek byl převzat z Profilu Ing. Marie Pošarová
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV