Pospíšil (TOP 09): Nechceme šikanovat automobilisty

16.11.2020 13:05 | Zprávy

Návrh na zrušení časového omezení ve vyhrazených jízdních pruzích považujeme za diskriminační pro majitele aut.

Pospíšil (TOP 09): Nechceme šikanovat automobilisty
Foto: Hans Štembera
Popisek: Jiří Pospíšil

Klub Spojené síly pro Prahu (TOP 09 + STAN) zásadně nesouhlasí s návrhem náměstka pro dopravu Adama Scheinherra, aby byly odstraněny dodatkové tabulky, které umožňují jízdu v tzv. buspruzích. Znamená to, že by běžný řidič nemohl již mimo dopravní špičku tyto pruhy pro dopravní obsluhu používat. Nadále by je mohli využívat po celý den pouze autobusy MHD, IZS a cyklisté. Týká se to zhruba 40 úseků v celé Praze.

„TOP 09 se v této koalici snaží, aby byla vyvažována práva mezi občany, kteří jezdí na kole a mezi těmi, kteří využívají k přepravě automobily. Nebudeme jako naši koaliční partneři preferovat pouze jednu z těchto skupin a tedy nechceme šikanovat automobilisty. Proto nesouhlasíme s návrhem náměstka Adama Scheinherra, který chce bez diskuze v koalici rušit časy, kdy vyhrazené jízdní pruhy mohli používat i ostatní řidiči mimo dopravní špičku,“ říká předseda klubu Spojené síly pro Prahu (TOP 09 + STAN) Jiří Pospíšil.

Dle Pospíšila po případném schválení totoho návrhu dojde ke zbytečnému zahušťování dopravního provozu v jednom jízdním pruhu, dojde k prodloužení dopravních kolon a celkovému omezení a zkomplikování dopravy na území celého města.

Návrh se nelíbí ani Krajskému ředitelství policie hlavního města Prahy a vydal nesouhlasné stanovisko. Jako důvody uvedlo:

Žádost na odstranění časového omezení ve vyhrazených jízdních pruzích (dále jen VJP) není podložena řádným zdůvodněním nebo alespoň úvahou o nezbytnosti tohoto návrhu. Původním záměrem zřízení VJP je preference MHD v čase dopravních špiček – tedy eliminace dopadu dopravních kongescí na jízdní dobu autobusových spojů. Mimo dopravní špičky není tohoto DZ třeba, a tudíž není splněn základní atribut pro instalaci jakéhokoli DZ- nezbytnost a účelnost (viz. §78 odst. 2, zák, č. 361/2000Sb.).

K odstranění časového omezení ve VJP by mělo být přistupováno jednotlivě, u konkrétních lokalit, a pouze na základě řádného zdůvodnění.

Negativem zrušení časového omezení platnosti VJP z hlediska bezpečnosti provozu je fakt, že řidiči jsou nadbytečně nuceni k přejíždění mezi jízdními pruhy a provoz v jízdním  pruhu přilehlém k VJP je nadbytečně zahušťován (vozidla mají mezi sebou menší odstupy, než kdyby byl dopravní proud rozložen do více JP)

Celkově je návrh (mapa + tabulka + seznam značek) málo podrobný a neřeší detailní umístění jednotlivých DZ  a soulad s požadavky TP65 a TP169  (např. ul. Bohdalecká - 95c - umístění nové IP20b na SVO 001702 je v bezprostřední blízkosti stávající IP6 ). V některých případech dochází k nesouladu navrženého SDZ a stávajícího VDZ (např. ul. Zálesí – 17a). Tam kde je změna rozsáhlejší (např. dochází k úpravě řazení v křižovatce) požadujeme návrh předložit v detailním provedení – (zákres změn do dopravní situace).

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Proč jste při předkládání zákona o střetu zájmů postupoval tak, jak jste postupoval?

Soud zákon shodil ze stolu ne kvůli obsahu, ale formě, jakou byl přijat. Přitom kdybyste postupoval tak, jak se má, zákon by přeci taky prošel nebo myslíte, že ne? A myslíte, že je obecně transparentní postupovat tak, jak jste postupoval vy, tedy že jste zákon chtěl prosadit jen jako přílepek bez to...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Lipavský: Zastupitelský úřad v Damašku povede Vítězslav Pivoňka

4:29 Ministr Lipavský: Zastupitelský úřad v Damašku povede Vítězslav Pivoňka

Česko pokračuje v obnově své diplomatické přítomnosti v Sýrii. Řízení českého zastupitelského úřadu …