Pospíšil (TOP 09): Praha podpoří cestovní ruch dalšími více než osmi miliony

13.03.2023 18:09 | Tisková zpráva

Rada hl. m. Prahy schválila navýšení rozpočtu na mediální kampaně k podpoře cestovního ruchu o dalších osm milionů korun. Celkem tak metropole v roce 2023 vyčlení na kampaně, eventy, podporu kongresového turismu a podporu Pražského audiovizuálního nadačního fondu 30 850 000 korun.

Pospíšil (TOP 09): Praha podpoří cestovní ruch dalšími více než osmi miliony
Foto: Hans Štembera
Popisek: Jiří Pospíšil

Dodatečné prostředky mají za cíl přilákat do hlavního města více turistů směřujících za kulturními událostmi, kteří zároveň stráví v Praze průměrně větší počet nocí za jednu návštěvu. Vyčleněná částka 8 350 000 korun bude použita na podporu cestovního ruchu formou marketingových kampaní společnosti Prague City Tourism a.s. Jednat se přitom bude o kampaně, určené na udržitelný cestovní ruch, rozvoj kulturního cestovního ruchu a k omezení negativních dopadů zvýšeného množství turistů na běžný život v Praze.

Pokračovat bude i v letošním roce kampaň V Praze jako doma, která je zaměřena na podporu domácího cestovního ruchu. Jejím cílem je dlouhodobá podpora domácího cestovního ruchu a navýšení počtu domácích návštěvníků a turistů v Praze. Celková částka na kampaně pro letošní rok bude ve výsledku 15 400 000 Kč.

„Být v Praze jako doma neznamená chovat se nezodpovědně vůči svému okolí. Praha nemá být destinací, kam lidé míří za alkoholovými dýchánky. Proto zároveň pokračujeme i v další kampani s názvem Enjoy Respect Prague, jejímž cílem je edukace přijíždějících turistů ohledně kultury chování, čímž pomůžeme zmírnit negativní dopady turismu na každodenní život v metropoli,“ uvedl náměstek primátora hl. m. Prahy pro kulturu, cestovní ruch, památkovou péči a výstavnictví Jiří Pospíšil.

Na podporu příjezdového cestovního ruchu pak bude zaměřena kampaň Stay in Prague, která chce Prahu prezentovat jako kulturní a kultivovanou destinaci pro návštěvu turistů jak z České republiky, tak i celého světa. Kampaně jsou realizovány v souladu s Koncepcí příjezdového cestovního ruchu hl. m. Prahy a jsou zaměřeny na podporu příjezdů kultivované a bonitní klientely do Prahy.

„Jsme moc rádi, že město systematicky podporuje marketingové kampaně. I prostřednictvím nich se nám daří naplňovat cíle strategie udržitelného cestovního ruchu v metropoli,“ řekl předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro.

„Všechny tyto kampaně můžeme financovat díky vyššímu výběru poplatků za přenocování, který jen za rok 2022 činí 420 milionů korun, kdy větší část z těchto prostředků chceme vracet právě do rozvoje cestovního ruchu a motivovat turisty z celého světa, aby Prahu navštívili a vnímali ji jako kulturní a moderní destinaci, kde budou chtít díky kvalitnímu programu a různým eventům strávit více času,“ doplnil náměstek primátora Jiří Pospíšil.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Havránek (ODS): Pane bývalý vicepremiére pro digitalizaci, nalijme si čistého vína

21:03 Havránek (ODS): Pane bývalý vicepremiére pro digitalizaci, nalijme si čistého vína

Projev na 119. schůzi Poslanecké sněmovny 21. listopadu 2024 k zákonu o elektronických komunikacích