Pospíšil (TOP 09): Praha se stane atraktivnější pro turisty a příjemnějším místem pro život

04.06.2024 10:21 | Tisková zpráva

Cestovní ruch se v Praze bude řídit novou, aktualizovanou strategií. Jejím smyslem je zajistit rovnováhu mezi ekonomickými přínosy cestovního ruchu, zájmy města a kvalitou života Pražanů. Pražští radní odsouhlasili dokument nazvaný Strategie příjezdového cestovního ruchu hl. m. Prahy 2024-2027 „S respektem k Praze“.

Pospíšil (TOP 09): Praha se stane atraktivnější pro turisty a příjemnějším místem pro život
Foto: Hans Štembera
Popisek: Jiří Pospíšil

Strategie zohledňuje význam příjezdového cestovního ruchu pro hlavní město a umožní pokračovat v jeho kultivaci. Závazný dokument musí ještě schválit Zastupitelstvo hl. m. Prahy. Smyslem strategie je zajistit rovnováhu mezi ekonomickými přínosy cestovního ruchu a strategickými zájmy města, kterými je environmentální, kulturní, sociální a ekonomická udržitelnost, zvyšování kvality života Pražanů, zajištění jejich bezpečnosti a také ochrana a rozvoj kultury a historického dědictví města.

Cestovní ruch sice přináší městu a jeho rezidentům mnoho finančních i nefinančních přínosů, zároveň však může vést ke snížení kvality života obyvatel nebo může dokonce být spojen s rizikem ohrožení výjimečné světové hodnoty a jedinečného genia loci Pražské památkové rezervace.

„Jsem rád, že dnes byla schválena strategie S respektem k Praze, která inovuje přístup města k cestovnímu ruchu v naší metropoli. Naším cílem je přilákat prémiové návštěvníky, kteří do Prahy přijedou nejen kvůli její bohaté kulturní nabídce. Tito turisté stráví ve městě více času, což zvyšuje jejich útratu a zároveň prohlubuje jejich zážitek z našeho nádherného města. Věřím, že tato strategie ekonomicky podpoří pražské podnikatele a zároveň posílí a obohatí místní kulturu. Tím zajistíme, že se Praha stane ještě atraktivnější destinací pro turisty a příjemnějším místem pro život jejích obyvatel,“ přibližuje náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast kultury Jiří Pospíšil.

Strategii vypracovala společnost Prague City Tourism a.s. (PCT), která vykonává pro město činnosti destinačního managementu. Strategie navazuje na předchozí koncepci příjezdového cestovního ruchu hl. m. Prahy pro roky 2020-2023 „Zájmy Prahy na prvním místě“ a zajišťuje kontinuitu v rozvoji cestovního ruchu s vysokou přidanou hodnotou.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Fakt myslíte, že jsme na tom v oblasti digitalizace dobře?

A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Haas (ODS): Ta míra pokrytectví zvedla i invalidy ze židle

23:08 Haas (ODS): Ta míra pokrytectví zvedla i invalidy ze židle

Projev na 119. schůzi Poslanecké sněmovny 21. listopadu 2024 k zákonu o elektronických komunikacích