Předseda Svobodných žádá demisi ministra Kupky

10.07.2023 16:36 | Zprávy

K rezignaci na funkci vyzval 10. července v pořadu K věci v TV CNN Prima News ministra dopravy Martina Kupku předseda Svobodných Libor Vondráček. Zároveň ve studiu představil petici za zachování aut se spalovacími motory, kterou ministr odmítl podepsat. Tu už ale podepsaly tisíce lidí z celé republiky a další podpisy rychle přibývají.

Předseda Svobodných žádá demisi ministra Kupky
Foto: Archiv Libora Vondráčka
Popisek: Předseda Svobodných Libor Vondráček

Svobodní zahájili sběr podpisů pod petici za záchranu aut na benzin a naftu v červnu letošního roku, načež se jim podařilo získat během krátké doby potřebný počet podpisů, který je nutný pro projednání v petičním výboru Sněmovny. Tuto informaci oznámil předseda strany Libor Vondráček ve zmíněném televizním pořadu a vysvětlil důvody, proč Svobodní považují za neúnosné další setrvání ministra Kupky ve funkci. Ten měl dokonce možnost petici také podepsat v minulém týdnu v Karlových Varech, ale podpis odmítl.

Nechceme spoléhat na ministra, který stále mění názory. Já bych byl rád, aby na ministerstvu byl někdo, o koho se čeští motoristé mohou opřít. My chodíme na motoristické akce a bavíme se s těmi lidmi, ani nelze opakovat slova, které nám motoristé říkají na adresu této vlády, jak je zklamala, jak jim věřili, že bude proti těmto zelným experimentům bojovat,“ popisoval Vondráček.

Z řad známých osobností, které petici také podepsaly, Vondráček zmínil například bývalého prezidenta Václava Klause, moderátorku Zuzanu Bubílkovou, mistra světa ve freestyle motocrossu Libora Podmola, známého bloggera D-FENS a hudebníka Varhana Orchestroviče Bauera či moderátora Luboše Xavera Veselého.

"Výroba elektroaut v žádném případě není eko. Jejich výroba a hlavně pak likvidace baterií zahrnuje postupy velmi nešetrné k přírodě. Elektorauta tedy rozhodně nejsou bezemisní. Navíc bude mnohem více vytížená elektrická přenosová soustava, což zvýší riziko blackoutů, jako se stalo nedávno v Německu. Automobilový trh by se měl vymanit z ideologického pomatení EU a sám se postarat o vývoj, který by občanům nabídl různé alternativní pohony," vysvětlil více k tématu Vondráček. Zároveň připomněl, že emise jsou dnes již velmi účinně omezovány.

Výroba automobilů na spalovací motory má v EU skončit v roce 2035. S tímto zaniknou i statisíce pracovních míst, zdraží se doprava i ceny dopravného. Navíc to povede k nárůstu technologické a surovinové závislosti na Číně.

Svobodní si nyní stanovili cílovou hranici petice 100 tisíc podpisů. Přes prázdniny budou na některých motoristických akcích a v září opět v ulicích a na náměstích ve všech krajích.

Petici lze podepsat i elektronicky.

 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: .

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lang (ANO): Pane ministře, prosím vás, očistěte ta data od těch fabulací

15:14 Lang (ANO): Pane ministře, prosím vás, očistěte ta data od těch fabulací

Projev na 119. schůzi Poslanecké sněmovny 21. listopadu 2024 – reakce na odpověď ministra Jurečky na…