Už asi všichni víte, že jsem navrhl panu prezidentovi dvě změny ve vládě. Dan Ťok má teď ze všech ministrů největší nárok na odpočinek. A sám si o něj už nějaký čas říkal. Byl pod neskutečným tlakem a přitom se z něj stal nejdéle sloužící ministr dopravy v našich novodobých dějinách. Vemte si, že za 21 let jsme měli 15 ministrů tradičních demokratických stran a za 5 let a 3 měsíce dva ministry za naše hnutí, kteří převzali rezort v totálním rozkladu.
Psal jsem o tom už v týdnu, ale tyhle čísla prostě chci zopakovat. Za 4,5 roku zahájil Dan Ťok 263 kilometrů nových staveb dálnic a 127 kilometrů dálnic otevřel. To je jeho vizitka. A taky to, že transparentně vysoutěžil mýto, díky čemuž naší zemi ušetřil 15 miliard korun, a zlevnil kilometr dálnice na poloviční cenu. O tom mimochodem vyšla zpráva už minulé léto, že cena kilometru dálnice je dokonce o 55 procent nižší než před deseti lety. Schválně na to koukněte do komentrářů.
Tím, že Dan Ťok zásadně narušil korupční prostředí na dopravě, které tam bylo do té doby pevně zakořeněné, udělal si i spoustu nepřátel. To je úplně nový typ tlaku, který ani jako ředitel obrovské stavební firmy do té doby nezažil. Každopádně, naší zemi ušetřil spoustu miliard a svému nástupci připravil úplně jinou pozici, než do jaké před těmi skoro pěti lety přišel on.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV