Tramvajová doprava je s Václavským náměstím neodmyslitelně spjata. Byla zde zahájena v roce 1884 a ukončena v roce 1980. Dlouhou dobu navíc byla hlavním tramvajovým uzlem celé Prahy. V naší moderní historii je tak vlastně daleko delší období, kdy tramvaje na Václaváku byly, než když tam nebyly. A my je do horní části náměstí v rámci probíhající rekonstrukce celého prostoru vrátíme.
K čemu to bude dobré?
Praha má nejhustší tramvajovou síť na světě. V centru u nás tramvaje přepraví víc cestujících, než kolik zvládnou v leckterých metropolích linky metra. Vytíženost tramvajové dopravy je tu už ale prakticky na maximu. A když pak třeba prasknou koleje ve Spálené ulici, přes kterou denně projede na 90 000 cestujících, zablokuje to celý střed města. Takhle nám vznikne náhradní trasa (ale třeba i nové propojení k hlavnímu nádraží).
Tramvaje jsou také takzvaně městotvorné a dotváří kolorit Prahy. Jsou zároveň vhodnější na kratší trasy, protože jsou mezi nimi snadnější přestupy oproti metru obzvláště pro rodiče s kočárky nebo pro lidi s pohybovým omezením.
Takže samé výhody. Já už se těším moc!
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV