Tramvajová doprava je s Václavským náměstím neodmyslitelně spjata. Byla zde zahájena v roce 1884 a ukončena v roce 1980. Dlouhou dobu navíc byla hlavním tramvajovým uzlem celé Prahy. V naší moderní historii je tak vlastně daleko delší období, kdy tramvaje na Václaváku byly, než když tam nebyly. A my je do horní části náměstí v rámci probíhající rekonstrukce celého prostoru vrátíme.
K čemu to bude dobré?
Praha má nejhustší tramvajovou síť na světě. V centru u nás tramvaje přepraví víc cestujících, než kolik zvládnou v leckterých metropolích linky metra. Vytíženost tramvajové dopravy je tu už ale prakticky na maximu. A když pak třeba prasknou koleje ve Spálené ulici, přes kterou denně projede na 90 000 cestujících, zablokuje to celý střed města. Takhle nám vznikne náhradní trasa (ale třeba i nové propojení k hlavnímu nádraží).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV