Tohle je budoucí podoba terminálu Dlouhá Míle, který se bude nacházet na strategickém místě u letiště, Pražského okruhu a obchodního centra Šestka. Kvůli tomu tu také vznikne velké P+R parkoviště s kapacitou až 2000 míst. Dlouhá Míle je předposlední stanicí dráhy, konečná zastávka bude samozřejmě přímo na letišti.
Pro spojení na letiště je v Praze železniční dráha nejlepším řešením. Není to po celé své délce samostatná stavba, ale odbočka z vlakového propojení mezi Prahou a Kladnem. Díky tomu se šetří čas, prostor i náklady.
Hodně se dříve mluvilo o možnosti prodloužit na letiště metro. Kvůli nižšímu vytížení by ale jezdily poloprázdné vagóny, a to by bylo nehospodárné. Nebo by jezdily dál jen některé soupravy a další by se složitě vracely zpět. O ceně za ražbu metra ani nemluvě.
U vlakových spojení je navíc jednodušší nastavit vhodné intervaly spojů a vagóny jsou lépe konstruované na uložení velkých zavazadel, která si s sebou cestující na letiště vozí. Metro je k tomu nevhodné, nejsou zde žádné přihrádky ani úložné prostory. Na druhou stranu, velká část železniční trati povede v podzemí pod Prahou, takže to vlastně bude takové metro pohodlnější na delší vzdálenost.
Dráhu na letiště staví Správa železnic, která teď zveřejnila i tyto nové vizualizace. Hotovo by mělo být v roce 2028. My do té doby připravujeme za město velkokapacitní trolejbusové spojení, které dopravu na letiště posílí. A až bude železniční dráha hotová, najdeme pro ně využití jinde po Praze.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV