Není proč tleskat. Původní plán, který jsme my ještě ve vedení magistrátu představili, počítal s tím, že město získá nový design zastávek a světového partnera. Nyní to město pod pirátským vedením dělá na koleni, celá zakázka je netransparentně uklizena do městských firem a zatím známe jen náklady.
Hlavním problémem je, že ani navýšení ceny, ani další změny v projektu nového mobiliáře si Rada od zastupitelů nenechala schválit. Dnes tedy sledujeme první zastávku s velkými rozpaky a co slaví primátor? Že z původní ceny asi 400 milionů se akce vyšplhala na více než dvojnásobek? Že máme asi nejdražší zastávky na světě, protože jedna vyjde na tři čtvrtě milionu korun?
Původní plán byl, že se vymění všechny stávající zastávky JCDecaux, kterých je přes 930, ale nyní se bude měnit jen 745. Ostatní na pozemcích městských částí zůstanou, protože město odmítá výměnu zaplatit. Stejně tak zůstanou staré nevzhledné zastávky provozované dopravním podnikem. Takže se "slaví", že máme sice méně, ale mnohem dráž. A odnesou to městské části.
Je škoda, že zatím známe jen odhad neustále se zvyšujících nákladů, ale nikdo zatím nemá představu, jaké budou příjmy, které to pokryjí. V době bezprecedentního výpadku příjmů, kdy Praha vyhazuje kvůli úsporám zaměstnance, utratíme i s údržbou miliardu korun za nové přístřešky, ale netušíme, zda na to město vydělá prodejem reklamy. Původní záměr byl, že město najde nového koncesionáře z řad světových firem, který bude městu platit víc než dosud. Ale Piráti a spol. opět dokázali ze ziskového produktu udělat prodělečný a rozdíl zaplatí všichni Pražané.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV