„Praha a Středočeský kraj nejsou spokojení s rychlostí přípravy Pražského okruhu. Už 11 let se nic nepostavilo a my za hlavní město a sousední kraj už nemůžeme udělat více. Máme memorandum o společném výkupu pozemků před územním rozhodnutím, výrazně jsme urychlili změny územně plánovacích dokumentací a potvrdili jsme, že aktuální trasa je platná a je potřeba ji co nejrychleji postavit. Pražský okruh je stavba celonárodního významu a neexistencí jeho chybějících částí trpí hlavně Pražané,“ řekl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
Pro hlavní město je dostavba vnějšího Pražského okruhu jednou z priorit. Proto také dlouhodobě nabízí svoji součinnost a zapojuje se do příprav projektu. Investorem této stavby na pomezí Prahy a Středočeského kraje je ale stát, respektive Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD).
Pražské zastupitelstvo kvůli urychlení výstavby například už v roce 2019 schválilo memorandum se státem, na jehož základě přislíbilo vykupovat pozemky pro zelené pásy kolem chystaného úseku č. 511 mezi Běchovicemi a dálnicí D1. Toto kompenzační opatření následně sníží negativní dopad stavby na obyvatelé okolních obcí.
Součástí dohody navíc bylo, že také stát bude vykupovat potřebné pozemky pro samotnou komunikaci ještě před vydáním pravomocného územního rozhodnutí. To má o další měsíce zrychlit přípravy.
Radní hl. m. Prahy také loni v červnu schválili své stanovisko k podobě chybějících částí v severní části plánovaného okruhu, které adresovali ŘSD. Na jeho základě hlavní město při dostavbě preferuje variantu, která povede ve stávající stopě, avšak komunikace má být zahloubena, případně v některých úsecích umístěna do tunelů. „Dostavba Pražského okruhu je pro naši koalici od samého počátku prioritou. S náměstkem pro dopravu Adamem Scheinherrem a územní rozvoj Petrem Hlaváčkem se proto pravidelně scházíme se zástupci ministerstva dopravy, Ředitelství silnic a dálnic i Správou železnic a aktivně to řešíme. Je skvělé, že se nám podařilo ŘSD přesvědčit o výhodnosti tunelové varianty plánované D0 v úseku 520, kterou se díky tomu podaří projednat a tím i zprovoznit rychleji a bude mít nepochybně menší zásah do životního prostředí v okolí Březiněvsi a Satalic,” uvedl primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib.
„Rychlé dokončení Pražského okruhu je v zájmu mnoha milionů lidí. Plánovaná trasa okruhu je jediná možná. Je třeba přiznat, že určitý dopad na obyvatele v okolí mít může, a proto děláme maximum pro citlivá městotvorná vylepšení nebo dílčí korekce jak z pohledu dopravního, tak krajinářského,“ prohlásil I. náměstek primátora pro územní rozvoj Petr Hlaváček.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV