Podobný postup zvolilo hlavní město už při plánování dostavby východní části vnitřního Městského okruhu. Zároveň byly schváleny technické studie, které prověřují možnosti spojení Butovického a Jinonického tunelu a řeší i úpravy v oblasti mimoúrovňové křižovatky Jinonice a v úseku mezi mimoúrovňovými křižovatkami Bucharova a Butovice.
„Projekt Radlické radiály naše koalice přebírala ve stavu, kdy územní rozhodnutí napadlo okolo 150 účastníků řízení. Není divu, projekt byl ke svému okolí mimořádně necitlivý. Plán Radlické radiály jsme kompletně přepracovali, aby odpovídal potřebám moderního města. Některé velké mimoúrovňové křižovatky byly upraveny, maximum částí jsme dostali pod zem a umožnili jsme díky tomu stavbu bytů na městských pozemcích v okolí. Díky všem těmto změnám nebude Radlická radiála kráterem rozdělujícím město, ale moderní městskou komunikací, stejně jako nová podoba východní části Městského okruhu,“ popsal náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
Pro dostavbu chybějící části Radlické radiály v úseku Jihozápadní město – Smíchov podalo hlavní město žádost o vydání územního rozhodnutí už v lednu 2018, tedy ještě v minulém volebním období. Následně však bylo doručeno více než 300 připomínek veřejnosti ke stavbě a také byly podány tzv. námitky systémové podjatosti. Kvůli tomu se tak výrazně prodloužilo územní řízení, které ani po téměř pěti letech není ukončeno.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV