Scheinherr (Praha sobě): Signál v metru možná vypadá jako maličkost, ale...

22.12.2021 16:34 | Ze sítí

Komentář na facebookovém profilu k zavádění signálu v metru.

Scheinherr (Praha sobě): Signál v metru možná vypadá jako maličkost, ale...
Foto: Hana Brožková
Popisek: Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy

Dneska ráno jsme tady ve serverovně na Černém Mostě spustili LTE signál v posledních dvou stanicích, takže už máme signál v metru kompletně hotový.?? Ve všech tunelech a stanicích si teď po cestě do práce vyřídíte maily, přečtete noviny nebo si pošlete fotky s kamarády. Mám radost, že máme nainstalováno ještě před Vánoci. Stihli jsme to o rok dřív, než bylo v plánu, a navíc se z toho díky načasování stal takový vánoční dárek.

Pokračování bude v dubnu, kdy máme v plánu dokončit signál 5G ve zbývajících pěti stanicích.

Díky za nasazení všem skvělým technikům a všem dalším z týmů DPP a našich operátorů, jejich práce opravdu zaslouží obrovský obdiv. Síť 5G v metru jsme v Praze spustili jako první v Evropě. A velký dík patří Martinu Štréblovi z T-Mobile, který byl hlavním projektovým manažerem celého projektu a v průběhu instalací nachodil po stanicích a tunelech celkem přes 700 kilometrů ??

Tady ještě pár zajímavostí:

  • Technici v traťových tunelech naistalovali téměř 114 km vyzařovacího kabelu a dalších více než 120 km kabeláže pro antény a propojky do tunelů.
  • Signál na nástupištích a ve vestibulech stanic šíří téměř 1200 antén.
  • Součástí sítě je dalších více než 2500 pasivních prvků jako DC bloky, splittery, tappery, couplery, MBC1 konvertory a podobně.
  • Na celém projektu pracovalo celkem 25 projektantů a více než 200 montážníků a dělníků, rozdělených do pracovních čet o zhruba 8 až 10 lidech.
  • Ve stejnou chvíli v metru pracovalo na 6 různých místech 6 pracovních čet s celkem až 70 pracovníky.
  • Stanice s nejmenším počtem antén: Pražského povstání – 9 antén.
  • Stanice s největším počtem antén: Můstek – 36 antén.
  • Nejjednodušší tunel na pokrytí: obecně ty nejkratší, tj. Muzeum – Hlavní nádraží (425 metrů).
  • Nejsložitější tunel na pokrytí: Nádraží Holešovice – Kobylisy (2748 metrů).
  • Nejjednodušší stanice na pokrytí: I. P. Pavlova.
  • Nejsložitější stanice na pokrytí: Hlavní nádraží z důvodu vysokých stropů a rozděleného nástupiště.

Signál v metru možná vypadá jako maličkost, ale je pro mě symbolem, že se konečně pracuje na věcech, které Pražanům zlepšují každodenní život. Tak jedeme dál!

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nacher (ANO): No, to je přesně ono, zelené šílenství

21:03 Nacher (ANO): No, to je přesně ono, zelené šílenství

Projev na 119. schůzi Poslanecké sněmovny 22. listopadu 2024 k zákonu o podmínkách obchodování s pov…