Stavba metra a rozvoj území se musí dít zároveň. To si s Petr Hlaváček a Institut plánování a rozvoje Prahy - IPR moc dobře uvědomujeme. Jedno bez druhého nejde. Stavět metro do pole nemá význam a stavět nové městské čtvrti bez napojení na kapacitní kolejovou dopravu městu nepomáhá. Naopak nové obyvatele zavírá do aut. Chceme s Petrem budovat nové městské čtvrtě krátkých vzdáleností. Lokality, kde s novými byty budou vznikat i školky, školy, polikliniky, parky a kvalitní služby. A přesně to se bude dít nad trasou linky D.
Po našem nástupu s PRAHA SOBĚ mělo Déčko zažalované územní rozhodnutí a dohody s vlastníky pozemků neexistovaly. Museli jsme si sednout ke stolu a jednat. Najít nejlepší řešení pro blaho Pražanů a skloubit v tom soukromé zájmy majitelů pozemků s veřejným zájmem města. Nakonec se to podařilo a díky tomu jsme mohli úspěšně zahájit stavbu. Metrem D napravujeme dluh minulosti. Do jižní části města nebyla nikdy přivedená kapacitní kolejová doprava, díky které se lidé mohou pohodlně a rychle dostat do centra města.
I proto jsme začali pracovat na páté okružní trase pražského metra, lince O. Propojí totiž největší rozvojová a transformační území, která se v Praze nachází.
Podívejte se, co nad trasou metra D a v okolí jeho budoucích stanic vyroste.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV