Výstavbou tohoto mostu dojde k doplnění doposud chybějícího propojení pro městskou dopravu, pěší a cyklistické vazby mezi vltavskými břehy. Stavba přispěje ke zlepšení přestupních vazeb mezi tramvajovými a autobusovými linkami v dopravních uzlech Lihovar a Dvorce a zvýšení spolehlivosti a rychlosti veřejné dopravy. Projekt výstavby Dvoreckého mostu je zařazen mezi nejvyšší priority hlavního města Prahy jak v Plánu udržitelné mobility, tak ve Strategii rozvoje tramvajových tratí.
„Před dvěma týdny jsme vypsali veřejnou zakázku na zhotovitele Dvoreckého mostu a dnes jsme odsouhlasili vypsání veřejné zakázky na zajištění technického dozoru zhotovitele. V Praze už mosty nepadají. Stavíme nové. Trojská lávka stojí. Lávka HolKa mezi Holešovicemi a Karlínem má zhotovitele a v půlce příštího roku zahájíme stavbu Dvoreckého mostu pro tramvaje, autobusy, pěší a cyklisty, který spojí Prahu 4 s Prahou 5,“ uvedl náměstek primátora a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
Konstrukce mostu je navržena jako šestipolový spojitý nosník z předpjatého železobetonu, délka mostu 388 m, volná šířky 16,0 m. Stavba zahrnuje obě předpolí mostu včetně lávky pro cyklisty, opěrné zdi a uměleckých děl. Předpokládané investiční náklady stavby činí 972 mil. Kč bez DPH.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV