„Vedli jsme se společností Lime mnoho jednání, kde jsme jasně říkali, že společnost musí přijímat zodpovědnost za to, co jejich zákazníci s koloběžkami dělají. Navzdory tomu stále řešíme, že před koloběžkami musí lidé na chodnících uskakovat a zaparkované koloběžky zase brání průchodu. Pokud se tyto situace pořád opakují, nezbývá nám než zavést nová pravidla. První podmínka, kterou budu požadovat, je povinné pojištění odpovědnosti, aby byl při incidentu zraněný okamžitě odškodněn. Trvat budu také na homologaci koloběžek, aby byly způsobilé pro jízdu na silnici, a chci jasně vyřešit i podmínky pro parkování koloběžek,” řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
Náměstek už společnost Lime informoval, že bude chtít vypovědět memorandum uzavřené za předchozího politického vedení. Podmínky, které obsahuje, například projednání míst pro odkládání koloběžek s městskými částmi nebo odvoz špatně zaparkovaných koloběžek, společnost podle Adama Scheinherra nedodržuje, navíc pravidla byla podle něj nastavená příliš měkce. Během první poloviny letošního roku doplnil náměstek memorandum se společností Lime o zavedení zón, na kterých se koloběžky zpomalují, odklikávání klíčových podmínek v aplikaci a další pravidla, nepřinesla ale podle něj větší bezpečnost na chodnících a nedokázala zabránit blokování tramvají a autobusů bezohlednou jízdou.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV