Scheinherr: Praha vypoví memorandum s koloběžkami Lime

02.10.2019 21:09 | Zprávy

Náměstek primátora Adam Scheinherr bude vyjednávat se společností Lime o podmínkách pro provozování sdílených koloběžek. Praha chce zajistit bezpečí na chodnících a reaguje na stížnosti Pražanů a apel radnice Prahy 1. Mezi stížnostmi se opakuje jízda po chodnících, špatně zaparkované koloběžky a půjčování koloběžek lidem pod vlivem alkoholu.

Scheinherr:  Praha vypoví memorandum s koloběžkami Lime
Foto: Hans Štembera
Popisek: Náměstek primátora Prahy Adam Scheinherr

„Vedli jsme se společností Lime mnoho jednání, kde jsme jasně říkali, že společnost musí přijímat zodpovědnost za to, co jejich zákazníci s koloběžkami dělají. Navzdory tomu stále řešíme, že před koloběžkami musí lidé na chodnících uskakovat a zaparkované koloběžky zase brání průchodu. Pokud se tyto situace pořád opakují, nezbývá nám než zavést nová pravidla. První podmínka, kterou budu požadovat, je povinné pojištění odpovědnosti, aby byl při incidentu zraněný okamžitě odškodněn. Trvat budu také na homologaci koloběžek, aby byly způsobilé pro jízdu na silnici, a chci jasně vyřešit i podmínky pro parkování koloběžek,” řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Náměstek už společnost Lime informoval, že bude chtít vypovědět memorandum uzavřené za předchozího politického vedení. Podmínky, které obsahuje, například projednání míst pro odkládání koloběžek s městskými částmi nebo odvoz špatně zaparkovaných koloběžek, společnost podle Adama Scheinherra nedodržuje, navíc pravidla byla podle něj nastavená příliš měkce. Během první poloviny letošního roku doplnil náměstek memorandum se společností Lime o zavedení zón, na kterých se koloběžky zpomalují, odklikávání klíčových podmínek v aplikaci a další pravidla, nepřinesla ale podle něj větší bezpečnost na chodnících a nedokázala zabránit blokování tramvají a autobusů bezohlednou jízdou.

„Se společností Lime jsem hledal cesty, jak by mohli Pražané koloběžky využívat, protože to může být v budoucnu skvělý nástroj k doplnění veřejné dopravy pro jízdu od domu k domu. Bohužel takový model nás teprve čeká. Největší problém vidím na Praze 1, kde jsou ulice už teď přetížené a koloběžky tam využívají hlavně turisté jako atrakci. Chodníky v Praze mají zůstat bezpečné, ne aby na nich lidé uskakovali koloběžkám a rodiče s kočárkem neměli kudy projet,” vysvětlil Adam Scheinherr.

„Plně podporuji náměstka pro dopravu v tomto rozhodnutí. Nejsme zastánci žádných represí, ale faktor bezpečnosti Pražanů a dalších návštěvníků hlavního města je pro nás zcela zásadní. V době, kdy bylo memorandum uzavřeno předešlou radou, nebyl ten problém tak velký jako teď,” k záležitosti dodává primátor Zdeněk Hřib.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Josef Bernard byl položen dotaz

Vaše ,,pomoc" živnostníkům

Jak nám má pomoci odložení plateb na pojištění, když zálohy stejně tak či tak budu muset uhradit? Paradoxně když se mi nebude v podnikání dařit, tak kde pak vzít peníze na zaplacení záloh, které jste dost zvýšili? Nemyslíte, že by bylo prospěšnější, kdybyste je nezvyšovali? Tvrdíte, že je to kvůli d...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Exner (STAN): Co udělal stát, aby škody při povodních byly co nejmenší

14:12 Exner (STAN): Co udělal stát, aby škody při povodních byly co nejmenší

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k popovodňové pomoci státu.