Sehnalová (ČSSD): Detaily dojednány. Řidiči nebudou muset na STK každý rok

11.03.2014 14:49 | Zprávy

Evropský parlament dnes s definitivní platností odhlasoval konečnou podobu balíčku směrnic o technické způsobilosti vozidel. Čeští řidiči se tak již nemusí bát, že by museli na STK každý rok a přepravní společnosti se dozví, jak budou od roku 2018 probíhat silniční technické kontroly v Evropské unii. Dnešní hlasování uzavírá půlroční kolo rozhovorů mezi Evropským parlamentem, Komisí a Radou.

Sehnalová (ČSSD): Detaily dojednány. Řidiči nebudou muset na STK každý rok
Foto: sehnalova.cz
Popisek: Europoslankyně Olga Sehnalová

Hlavním cílem balíčku je zvýšit bezpečnost na silnicích a nastavit minimální úroveň technických kontrol tak, aby osobní a užitková vozidla byla dlouhodobě udržována v dobrém technickém stavu. Sladění pravidel navíc pomůže zajistit nediskriminační podmínky pro přepravce ve všech členských státech.

„Naší snahou bylo dojednat kompromis ještě v prvním čtení řádného legislativního postupu, což se podařilo a já jsem spokojena,“ uvedla europoslankyně a zpravodajka návrhu Olga Sehnalová (ČSSD, S&D), která jednání s litevským předsednictvím a Evropskou komisí o silničních technických kontrolách po celou dobu vedla. Směrnice navazuje na Bílou knihu o dopravě, u jejíhož zrodu rovněž poslankyně stála a na cíl Evropské unie ohledně snížení počtu smrtelných dopravních nehod do roku 2020 o polovinu.

Podle odhadů Evropské komise zapříčiňují technické závady asi 6 % všech nehod na silnicích, při kterých zemře přibližně 2 000 lidí a ještě mnohem více se zraní. Zhruba 25 % nehod s účastí kamionů a nákladních automobilů je navíc spojeno s nedbalým zabezpečením nákladu. „Vzhledem k tomu, že v Evropě narůstá přeshraniční charakter přepravy, jsou společná pravidla opravdu žádoucí. Zatímco někde se při silniční technické kontrole spokojí s obhlídkou vozu a kontrolou dokladů, jinde následuje důsledná technická prohlídka, která nebezpečné vozidlo přirozeně lépe odhalí,“ vysvětluje europoslankyně Sehnalová, které se podařilo prosadit, aby prohlídky probíhaly ve všech členských státech stejně. Podíl počtu vozidel, jejichž používání bylo kvůli technickým závadám zakázáno, se totiž podle údajů Komise v jednotlivých členských státech dosud značně liší – od vysoké hodnoty 58,5 % ve Spojeném království až po pouhé 0,3 % v Bulharsku.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ČSSD

Z čeho by ANO pokrylo státní výdaje

Kritizujete tuto vládu, že chce jít cestou škrtů, já teda o škrtech nic nevím, ale co vím, že všude i v peněženkách lidí chybí peníze. Co s tím hodláte jako potencionální příští vláda dělat?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Kupka: První autonomní vlak se poprvé rozjel na české železnici

6:04 Ministr Kupka: První autonomní vlak se poprvé rozjel na české železnici

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k prvnímu autonomnímu vlaku v ČR.