Obě strany zmínily důležitost nově plánované železniční tratě, která by měla sloužit jak nákladní, tak osobní dopravě a měla by výrazně zkrátit jízdní dobu mezi zmíněnými městy. Součástí nové tratě bude také 26 km dlouhý tunel pod Krušnými horami, kde by mohly vlaky jezdit až 200 km/h. Na české straně pak naváže projekt vysokorychlostní tratě z Ústí nad Labem do Prahy.
Nová trať také uvolní potřebnou kapacitu na současné trati pro nákladní vlaky. V současnosti je totiž již téměř nemožné zvýšit počty nákladních vlaků, které tento úsek využívají.
Jednání mezi oběma stranami nadále pokračují. Naposledy v květnu 2018 se ministři dopravy ČR a Saska dohodli na tom, že zmíněný tunel pod Krušnými horami bude projektovat Deutsche Bahn a bude provozován podle německých předpisů.
„Tento projekt je úspěšným příkladem dlouhodobé spolupráce mezi ČR a Německem. Byla bych velmi ráda, kdyby se obdobně podařilo dosáhnout stejného pokroku i u dalšího důležitého přeshraničního spojení z Prahy do Bavorska, který rovněž dlouhodobě podporuji i ze své pozice členky výboru pro dopravu Evropského parlamentu“ dodala Olga Sehnalová, která se dnešního setkání také zúčastnila.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV