Sehnalová (ČSSD): Spotřebitel už nebude muset rezignovat na svá práva v obavě, že dohoda s obchodníkem ze zahraničí je předem ztracená

13.02.2016 14:51 | Zprávy

Otevírá se nová on-line platforma pro mimosoudní řešení sporů mezi spotřebiteli a internetovými obchodníky.

Sehnalová (ČSSD): Spotřebitel už nebude muset rezignovat na svá práva v obavě, že dohoda s obchodníkem ze zahraničí je předem ztracená
Foto: sehnalova.cz
Popisek: Europoslankyně Olga Sehnalová

Již v pondělí 15. února bude spotřebitelům z celé EU zpřístupněn nový portál Evropské komise, prostřednictvím kterého budou moci od počítače řešit spory s obchodníky, které mohou nastat při nakupování po internetu, a to i ze zahraničí.

Cílem nové platformy je posílit důvěru spotřebitelů v on-line nakupování. Spotřebitel už nebude muset rezignovat na svá práva v obavě, že dohoda s obchodníkem ze zahraničí je předem ztracená a vést zdlouhavé a nákladné soudní řízení nemá cenu," uvedla europoslankyně Olga Sehnalová, která se v Evropském parlamentu podílela na nařízení, které portál spotřebitelům přineslo.

"V případě sporu bude možné z pohodlí domova a formulářem v 23 oficiálních jazycích EU, samozřejmě i v češtině, kontaktovat prodávajícího se stížností. Prostředníkem mezi spotřebitelem a obchodníkem bude nezávislý subjekt, aby výsledná dohoda byla přijatelná pro obě strany. Věřím, že se spotřebitelé budou v platformě snadno orientovat a i pro obchodníky přinese zajímavou možnost, jak rozšířit své služby zákazníkům,“ vysvětlila poslankyně.

Celý proces řešení sporů bude probíhat ve čtyřech krocích. V momentě, kdy spotřebitel podá na obchodníka stížnost, se po dohodě s obchodníkem ujme stížnosti určený subjekt pro řešení sporů, aby pomohl zprostředkovat dohodu mezi oběma stranami. Členské státy tyto subjekty musely nahlásit do začátku ledna. Celé řízení probíhá výhradně on-line, výsledek postupu mimosoudního řešení musí být k dispozici do 90 dnů.

Internetoví obchodníci budou mít povinnost poskytovat odkaz na on-line platformu řešení sporů na svých internetových stránkách, aby o této možnosti věděli i zákazníci.

Jak bude platforma fungovat se můžete dozvědět pod následujícím odkazem: http://ec.europa.eu/consumers/solving_consumer_disputes/docs/adr-odr_for_web.pdf

On-line platforma bude přístupná pod následujícím odkazem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Josef Bernard byl položen dotaz

Vaše ,,pomoc" živnostníkům

Jak nám má pomoci odložení plateb na pojištění, když zálohy stejně tak či tak budu muset uhradit? Paradoxně když se mi nebude v podnikání dařit, tak kde pak vzít peníze na zaplacení záloh, které jste dost zvýšili? Nemyslíte, že by bylo prospěšnější, kdybyste je nezvyšovali? Tvrdíte, že je to kvůli d...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Koten (SPD): Koalice SPOLU je politická fosílie

14:12 Koten (SPD): Koalice SPOLU je politická fosílie

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke koalici SPOLU.