Obchvat je Achillova pata Přerova. Podle mého silného názoru by měl být co nejdříve vybudován. Je to také poslední kousek dálnice D1 v celé České republice. Od chvíle, kdy jsem se stala senátorkou v roce 2014, se snažím o to, aby byl dobudován. Vytvořila jsem pracovní komisi, kterou podpořil ministr Ťok a jednání se opakovaně účastnili odpovědní zástupci ŘSD. Osobně jsem navštívila zástupce ekologických organizací a jednala jsem s nimi o tom, aby odvolání a žalobu nepodávali.
Pokud se týká jednání v Senátu k novele zákona č. 416/2009 Sb., tzv. urychlovací zákon, pan premiér očividně nemá správné informace, usilovala jsem naopak o urychlení stavby v Přerově. Rozumím tomu, že pan premiér má v Přerově svého kandidáta a chce ho podpořit, ale jak říká sám pan premiér: „Je to kampaň, je to kampaň…..“
Zástupci ŘSD mi sdělili, že by pomohlo navýšení koeficientu za výkupy bytových a rodinných domů. Takový pozměňovací návrh se mi podařilo prosadit. Proti návrhu novely zákona č. 416/2009 Sb., jsem nehlasovala.
Zákon byl vrácen do Poslanecké sněmovny s pozměňovacími návrhy, které schválil hospodářský výbor a výbor pro územní rozvoj, veřejnou správu a životní prostředí.
Přípravu obchvatu stále sleduji. Podle mých informací jsou nyní podány žaloby proti územnímu rozhodnutí, zejména ze strany občanů Dluhonic. Z toho je zřejmé, že dohoda s nimi, kterou prezentoval pan premiér, se nepovedla. Tím se příprava o cca 3 měsíce prodlouží a vrácení zákona Poslanecké sněmovně nebude mít vliv na jakékoliv zpoždění stavby, naopak Senátem přijaté pozměňovací návrhy mohou celkovou situaci zlepšit a dostavbu obchvatu urychlit.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV