Listopadové Zastupitelstvo hl. m. Prahy se nekonalo poslední čtvrtek v měsíci, jak bývá zvykem, ale už 16. listopadu. Nad tímto datem se pozastavili i někteří opoziční zastupitelé. Ale budiž. Důležitější než datum je obsah jednání a jeho výsledky. Klasické kolečko zastupitelů vystupujících k programu se (jako obvykle) protáhlo, pár jich navrhovalo řešit to, co trápí Pražany, další se chtěli za každou cenu zviditelnit. Vzhledem k tomu, že v předešlých měsících řada předkládaných návrhů nebyla koalicí podpořena, navrhovány byly znovu. A opět většina neprošla.
Doprava je noční můra
Jedním z nich je návrh na zajištění financování pro rok 2023 připravených investičních akcí TSK. Např. u schválené cyklostezky Kačerov-Kamýk vyprší stavební povolení 4. února 2024, jeho prodloužení je administrativně náročné, navíc se to prodraží. U prací na cyklostezce u Žlutých lázní zase hrozí, že se protáhnou do letních měsíců a omezí tak provoz Žlutých lázní. Soubor mostních objektů na 5. května na SJ magistrále je důležité řešit mimo jiné z hlediska bezpečnosti. To vše však zůstalo mimo zájem pražské koalice.
Zřízení koordinátora dopravních staveb, další požadavek, jemuž se nedostává sluchu pánů konšelů. Nekoordinované uzavírky, rekonstrukce a opravy ze strany různých městských firem bez ladu a skladu trápí dlouhodobě všechny, kdo žijí v metropoli. Skákání přes příkopy, kolony v objízdných trasách, zasekané ulice – situace čím dál horší. Jednou se opravují silnice a chodníky, po ukončení se znovu rozkopají kvůli kabelům, poté nanovo kvůli kanalizaci…jeden se nestačí divit. Řidiči najezdí kilometry a kilometry navíc, stojí to peníze, trpí životní prostředí. Hřib jako obvykle kritiku odmítá.
Další perlička - plán na zpoplatnění vjezdu do centra Prahy. Má svá pro a proti. Centrum Prahy by určitě stálo za to zklidnit, ale po prodiskutování případných dopadů s těmi, kterých se to týká. Velkým příznivcem plánu je náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti). Ten se s městskou částí Praha 1 dohodl, že od příštího roku bude částkou 200 korun zpoplatněn průjezd ulicí Karmelitská na Malé Straně, Divadelní ulicí či Smetanovým nábřežím.
To se však nelíbí okolním městským částem. Podle nich to zde zahustí dopravu, takže výsledkem bude, že se problém přesune k nim. Chtějí proto hledat společné řešení. Mezitím však byly nainstalovány dopravní značky, které zakazovaly noční vjezd do významné části Starého města mezi 22:00 a 6:00. Na svém místě vydržely pouze den. Primátor Bohuslav Svoboda (ODS) se rozhodl zneplatnit je přeškrtnutím. Tomu říkám Kocourkov! KSČM léta prosazuje bezplatnou městskou hromadnou dopravu. Její preference by měla pozitivní vliv na životní prostředí i na průjezdnost Prahy. Ač jsme opakovaně vyzývali vedení města k odborné věcné diskuzi, vyslyšeni jsme nebyli.
Podívat se na zoubky dětské pohotovosti
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV