Dobrý den. Vážený pane předsedající, vážené kolegyně, vážení kolegové. Jsme ve druhém čtení senátního tisku č. 193, s tím, že ze strany oponentů byl tento návrh kritizován z řady důvodů. Proto jsme vyvinuli maximální úsilí, abychom tyto námitky zmírnili nebo odmítli a spolu se senátní legislativou nebo za konzultace s nimi byl vypracován komplexní pozměňovací návrh, s tím, že tento komplexní pozměňovací návrh přijal výbor pro územní rozvoj, veřejnou správu a životní prostředí, takže se stal součástí tisku č. 193/4 a nemusí být nyní načítán.
V tomto komplexním pozměňovacím návrhu je především snaha vyhnout se výtce, že se nevztahuje na občany, kteří se dopustí přestupku a v dané obci mají trvalý pobyt, přestože už tak i ze soudních rozhodnutí bylo zřejmé, že pokud jde o trvalý pobyt, spadaly by do toho i osoby, které sice v dané obci nemají trvalý pobyt, ale vlastně tam žijí.
Přesto se to zapracovalo do komplexního pozměňovacího návrhu.
Dále se tam zpřísnily všechny normy, za kterých může být zákaz pobytu udělen. Ministerstvo vnitra sice ocenilo tento komplexní pozměňovací návrh, ale zůstalo zase na odmítavém stanovisku. Hlavní spor je tedy o jeho ústavnost.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV