Já si musím vzpomenout na svoji předchozí profesní zkušenost, kdy jsem měl tu možnost a čest být i určité období ředitelem dopravní policie. Mimochodem ředitelem dopravní policie v období, kdy na našich silnicích umíralo 1300 lidí kvůli následkům dopravních nehod a všem věcem, které každodenně můžeme zažívat při silničním provozu. V současné době stav je o mnoho lepší. Na našich silnicích přesto bohužel umírá zhruba 460 lidí ročně. A já nejsem přesvědčen o tom, že se situace změnila díky nějaké zásadní legislativní úpravě, která by dávala jiná pravidla při bezpečnosti a plynulosti silničního provozu. Tato situace se změnila kvůli něčemu úplně jinému. Kvůli tomu, že jsme si jako veřejnost, odborná, veřejná, laická, veřejně známé osoby apod. dali tu práci a začali jsme upozorňovat na každodennost, na všechny problémy, které v silničním provozu zažíváme. Například že není normální otáčet se v křižovatce, že není normální projet na červenou, že není normální nerespektovat přednost v jízdě apod. A toto všechno společně s nějakou kampaní, prevencí, snahou "vychovávat" účastníky silničního provozu vedlo ke zlepšení celkové situace na našich silnicích.
Někdo tady poznamenal, že za poslední měsíc díky tomu, že se o tom začalo hovořit, došlo z jeho subjektivního pohledu ke zlepšení situace ve vztahu řidič a cyklista. A přesně o tom to je. My jsme k tomu nepotřebovali žádný zákon, žádné ustanovení. My jsme jen pojmenovali to, že je normální respektovat více cyklistu. Prosím, nikdy žádná represe nemůže znamenat to, že účastníci silničního provozu se chovají ohleduplněji. Všechno je to založeno na tom, že každý účastník silničního provozu by se měl chovat ve smyslu těchto pravidel. A ten druhý účastník silničního provozu, protože předvídá, že se takhle chová ten druhý, tak má šanci, že nedojde k žádné fatální situaci a není tam žádný problém a nedochází k dopravním nehodám nebo případně jiným dalším věcem. Takže všechny tyto problémy, které tady jsou, je správné pojmenovávat.
Dokonce pana poslance překvapím, že jsem přesvědčen i o tom, i věnovat se tomu a třeba případně měnit příslušnou legislativu. A věnovat se těm oblastem, třeba například větší ochrany cyklistů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV