Vážený pane předsedající, vážený pane vicepremiére, milé kolegyně a kolegové, pan ministr představil zhruba tento návrh. Já bych jenom doplnil, že benefitem prodloužení trvání roamingových služeb o 10 let, je zároveň... Jsou tam navrženy velkoobchodní ceny, které smí operátor navržené sítě účtovat poskytovateli roamingu.
Pro vaši představu jenom, je to tak, že ten ochranný limit dnes je 0,22 tisícin eura za minutu. Tento limit od 1. ledna 2025 se má snížit na 0,19 tisícin eura za minutu a od 30. června 2032 pak by měl tento limit 0,19 zůstat. To znamená, je to jedna asi tato záležitost, byť se jeví v tuto chvíli technická, banální, z mého pohledu je to jeden z nejvýraznějších benefitů, které všichni užíváme, rozhodnutím Evropské komise. Je to velký benefit EU, tato volání pro své členy takto zlevnit, na to si zřejmě pamatujeme všichni.
Usnesení výboru pro záležitosti EU k návrhu nařízení Evropského parlamentu přeci jenom ale je trochu jiné. Usnesení našeho výboru je takové, že souhlasíme s další regulací velkoobchodních stropů za podmínky, že Komise v roce 2025 provede přezkum fungování trhu s roamingem a posoudí, zda je s ohledem na dosažení vývoje zapotřebí znovu opravit velkoobchodní cenové stropy či navrhnout další úpravy pravidel pro roaming. Zároveň oceňujeme snahu Komise zlepšit kvalitu roamingových služeb, stavíme se však prozatím obezřetně k navrhovaným povinnostem operátorů souvisejících s kvalitou služeb, jelikož jsme tohoto názoru, že Komise neposkytla konkrétní důkazy o manipulaci s kvalitou služeb při roamingu, které by byly důvodem pro zavedení těchto povinností. Zároveň jsme vyjádřili obavu, protože v tomto materiálu, jak jste ho mnozí četli, jsou jako benefity navrhovány větší informace pro zákazníky, tzn. pro zákazníky roamingových služeb, a výbor se obává, že informační zahlcení zákazníků v momentě, kdy překročí hranice a obdrží kromě uvítací SMS, kterou všichni známe, kde se dočtete tedy, že jste v novém roamingovém prostoru, to znamená prostoru jiného státu, a zároveň se dozvíte, jaká cena volání tam je, tzn. my většinou tam máme tu zprávu o tom, že ty ceny jsou stejné, dále by tam měly být informace o službách s přidanou hodnotou či další dostupností tísňových služeb v daném členském státě. Tady náš výbor doporučuje, aby se zvážilo jiné technické řešení, protože těch informací, které potom začnou přicházet, potom je moc, to zahlcení je tak velké, že potom ty zásadní informace, které zákazník potřebuje vědět, tak se mu mohou ztratit v mnoha informacích, které v SMS potom dostává. Na tuto věc upozorňujeme.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV