Ještě jednou dobrý den, děkuji za slovo, pane místopředsedo, vážené kolegyně, vážení kolegové, paní ministryně. Já jsem nabyl dojmu, tak jako většina asi z vás, že v rámci toho 1. bodu proběhne vlastně celá diskuse k balíčku Fit for 55. A tak jsem se ještě jednou přihlásil. Také proto, že jsem ve třech bodech zpravodajem, abych už potom byl velice stručný. Trochu lituji paní místopředsedkyni vlády, že se tady tak zdrží.
Možná drobná reakce na předřečníka, co se týká té elektromobily. Automobilový průmysl podle toho, jak zaznělo třeba na našem semináři k té problematice, nebo jak jsem se bavil i na Sdružení automobilového průmyslu, nemá s tím balíčkem žádný problém. Žádný velký problém. Oni jsou na elektromobilitu připraveni. Věda, výzkum, které v automobilovém průmyslu běží, je úžasná. Dělá obrovské pokroky.
Mj. tvrdí, že v době, kdy končí spalovací motory, tak elektroauta budou v cenové úrovni dnešních aut se spalovacími motory. Takže to jenom tak úvodem bych řekl.
Já bych ještě chtěl také na začátku připomenout projednávání všech senátních tisků v rámci... Nebo projednávání tisků, které se nějakým způsobem dotýkají tohoto balíčku Fit for 55, a ke kterým Senát v předchozím období zaujímal stanovisko. My jsme se jako Senát poměrně intenzivně zabývali Zelenou dohodou pro Evropu, a to v dubnu 2020, kdy jsme přijali usnesení, kterým jsme mj. podpořili úsilí o dosažení klimatické neutrální Evropské unie do roku 2050.
Předtím jsme se zavázali samozřejmě Pařížskou dohodou, nebo přijali jsme závazky k Pařížské dohodě. V rámci návrhu Evropského právního rámce pro klima jsme v červnu 2020 jako Senát vyslovili souhlas, aby bylo dosažení klimatické neutrality do roku 2050 na úrovni Evropské unie právně závazné.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.