Zatímco celý projekt vláda oficiálně ukončuje, jeho část v podobě budování jezů na Labi pokračuje. Tento týden se v Senátu projednával souhlas s dohodou s Německem o rozvoji Labské vodní cesty. Přijetí této dohody, kterou vyjednala předchozí vláda Andreje Babiše, bude znamenat vytvoření tlaku na stavby vodních děl u Děčína a Přelouče. Bez těchto děl nelze závazkům této Dohody dostát.
Proti dohodě vystoupili pouze tři hlasy: místopředsedkyně Senátu Jitka Seitlová a senátoři Ladislav Kos a Petr Orel, všichni zvolení s podporou Zelených. Zde je celé vyjádření senátora Petra Orla:
„Je bez pochyb, že splavnost Labské vodní cesty nelze provést bez poškození přírody. Německá část dohody cílí na nižší parametry plavební hloubky (140 cm, zatímco ta česká na 230 cm) a obsahuje pravidelné revize v návaznosti na environmentální oblasti.
Ujištění ministra dopravy Kupky, že analytická studie zadaná tímto ministerstvem konstatuje, že kompenzační opatření negativního vlivu na chráněná území jsou možná, není dobrou zprávou. Už jsme to jasně viděli na studii proveditelnosti kanálu Dunaj – Odra – Labe. Evidentní ekonomický nesmysl ve studii vyšel kladně! O jiných aspektech nemluvě. Tuto studii také objednalo a platilo Ministerstvo dopravy, které má na zásazích do Labe zájem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV