Předmětem jednání byla problematika vysokého počtu žáků s odlišným mateřským jazykem, v případě České Lípy zejména mongolské národnosti, kde je navíc mnohem větší jazyková bariéra i socio-kulturní odlišnosti. Diskutující poukázali na problematiku vzdělávání těchto žáků, kteří nemají ani základní znalosti češtiny, nadto jim brzy přibudou ještě absurdně další dva cizí jazyky! To je mimořádně frustrující pro žáky a výrazně zvyšuje náročnost práce pedagogů.
Všichni přítomní se shodli na tom, že se na nákladech zajištění individuální jazykové podpory, která zvýší šance na integraci těchto žáků, mnohem více musí podílet firmy, kde cizinci pracují. Jako klíčovou všichni vnímají nutnou změnu tak, aby existoval vstupní integrační prvek a až na základě zvládnutí jazyka zařazení do běžné školy, tak jako je tomu v jiných zemích.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV