Vážený pane ministře, vážená paní předsedající, vážené dámy a vážení pánové,
na stole máte dva pozměňovací návrhy, které krátce okomentuji, ale pak se k nim vyjádřím trošku jinak.
Jeden pozměňovací návrh se týká vlastní materie tisku 284, kde je doplněna věta v § 1. Účelem tohoto zákona je zejména kontrola výkonu státní správy a samosprávy veřejností. A především § 8d, nestanoví-li tento zákon jinak, povinný subjekt neposkytne informace umožňující identifikovat osobu, která vůči povinnému subjektu učinila podání a která není povinnou osobou.
Je pravdou, že tento pozměňovací návrh je psaný poměrně narychlo a že ještě zaslouží dopracovat, takže já ho zatím navrhuji spíše jako téma i panu ministrovi v rámci aplikační praxe. Pokud se ukáže, že je potřeba se tomuto více věnovat, tak je to téma, které předávám. A v tuto chvíli bych nezasahovala do tisku, který máme.
Možná větší zajímavost je druhý pozměňovací návrh, aspoň pro mě, protože podnět přišel zvenku, z veřejnosti. Ale týká se zákona o zdravotních službách. Já rozumím tomu, že to není zákon, který zrovna máme před sebou a který novelizujeme, nicméně v roce 2019 došlo poslaneckým návrhem ke zrušení v § 73 zákona o zdravotních službách, odstavce 7. Tisk byl v § 7, text zněl: "Statistický ústav," míněno Ústav pro zdravotnické informace a statistiku, "poskytne na základě žádostí podle zákona o svobodném přístupu k informacím," to znamená souvislost s tímto projednávaným zákonem tady je, "pokud se jedná o údaje v Národním zdravotnickém informačním systému, pouze informace o struktuře dat."
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.