Vážený pane ministře, vážení kolegové, budu stručná.
Já, na rozdíl od pana ministra i od kolegů z výboru, zastávám názor a navrhuji to, abychom tento návrh neschválili a abychom ho zamítli. Vedou mě k tomu tyto důvody. Za prvé tento zákon, sledujeme to patrně všichni, nebudu tady citovat věci, které obecně známe a čteme, ta doba pro zavedení tohoto zákona je zcela nevhodná. Nehovořím teď o době případné sankce, hovořím o době, ve které se nacházíme. Ale ještě než bych tady k tomu řekla ještě dva tři body, tak uvedu, že bychom si měli uvědomit, je tady mnoho zástupců se zkušeností ze samosprávy, že zákon o zadávání veřejných zakázek, týká se obecní samosprávy, krajské samosprávy, jejích právnických osob.
A já předtím poměrně mezi kritiky zákona o zadávání veřejných zakázek obecně. Ale to není téma tohoto příspěvku. Chci říci, že zákon o zadávání veřejných zakázek má hlavní dva úkoly. Má úkol transparentnosti a hospodárnosti. Teď tady tímto zákonem bychom tam vkládali třetí prvek. A to v podstatě povinnost určitého nuceného nákupu určitého druhu zboží. Jinými slovy tímto zákonem o zadávání veřejných zakázek vkládáme třetí úplně oblast, která tam doposud prostě nebyla, povinnost prostě kupovat určitý druh zboží. V době, kdy v podstatě máme i nejistotu – a teď už se dostávám k té nevhodnosti doby – že nevíme, jak to bude s množstvím energií, jak to bude s jejich cenou, jak to bude se sítí dostupnosti těchto nových energií.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.