Ti, kteří se o dopravní problematiku zajímají, třeba jen okrajově, si už zvykli na poměrně častá velkohubá prohlášení majitele Regiojetu Radima Jančury. Naposledy představil svou vizi vývoje dopravního trhu, postupně chce utlumit aktivity v autobusové dopravě a hodlá více konkurovat vlakům na dosud dotovaných linkách. Jestli si něčím nejsem jistý, tak právě užitečností takových kroků pro náš dopravní systém. Pan Jančura má konkrétně na mysli trasu z Prahy do Českých Budějovic. Jak taková konkurence může vypadat, jsme mohli vidět např. na konkurenčním boji mezi autobusy firmy Asiana a právě firmou Radima Jančury. Asiana se stáhla, ale Regiojet dostal mnohamilionovou pokutu. Ještěže vlaky nemohou odjíždět v jeden čas, jako je tomu u autobusů…
Častým argumentem pro vypuštění „žlutých vlaků“ na koleje je zvýšení komfortu. Ale to je diskutabilní,když už na této trati České drahyj nasazují modernější soupravy. A ani zlevnění jízdného nemusí být rozhodujícím faktorem. Může se stát, že cestující si levnějšího jízdného užijí právě jen po dobu konkurenčního boje. Navíc zmíněná trať prošla nedávno rozsáhlou modernizací a výluková činnost dolehla plně na bedra stávajícího dopravce, Českých drah. Zdvojení vlakových souprav, lokomotiv i lokomotivních čet a ostatního vlakového personálu v době výluk, to vše kladlo značné nároky na provoz, a to nejen po finanční stránce. Právě proto by si náš národní dopravce zasloužil, aby tuto linku nadále provozoval. A to říkám s vědomí toho, že v některých případech je jistě konkurence užitečná. Zatím se však zdá, že pan Jančura míní pouze vyzobávat třešničky z dortu. Pěkně si počkat, až to jiní oddřou a pak si jen ukázat prstem… To asi umí každý.
VLADIMÍR SKOTNICA
ČLEN KRAJSKÉHO VÝBORU TOP 09
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV