Vláda konečně pochopila, že potřebujeme rychlovlaky. Zelení prosazují vysokorychlostní tratě dlouhodobě a vítají to, že se z toho teď stalo předvolební téma.
Plán na jejich výstavbu, který vypracovalo ministerstvo dopravy, však má vážné nedostatky. Především je chce stavět za dvojnásobek peněz, než je v Evropě běžné. Podle Mezinárodní železniční unie (UIC) jsou náklady na kilometr vysokorychlostní trati v Evropě půl miliardy korun, ministerstvo dopravy počítá v materiálu předloženém do meziresortního připomínkového řízení rovnou s miliardou.
Dalším problémem je velmi zdlouhavý proces přípravy, na což dnes upozornili i poslanci. Zelení doporučují veškeré úsilí nyní soustředit na výstavbu vysokorychlostní trati mezi Prahou a Brnem tak, aby byla do roku 2035 zprovozněna. Z hlediska objemu přepravy to bude nejvytíženější trať v síti rychlých spojení v ČR. Její příprava a výstavba navíc nezávisí na záměrech sousedních států.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
odchod do důchodu
Myslíte, že prodloužení věku ochodu do důchodu náš systém spasí? Není hlavní problém v tom, že se nerodí tolik dění a není třeba změnit toto? A divíte se, že se jich rodí tak málo, když je naše životní úroveň tak mizerná a co si budeme nelhávat, pokud máte děti, ještě vám klesne? Nejde mi o to být b...
Další články z rubriky
22:28 Skopeček (ODS): Místo velkých frází začneme pracovat na infrastruktuře
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Milovicím ve Středočeském kraji.
- 21:02 Mišičák (BPP): Sociální bydlení podle pravice: Kriminalizace bezdomovectví a věznice místo bytů
- 20:05 Scheinherr (Praha sobě): Barrandovský most - symbol odpovědné politiky
- 19:06 Rajchl (PRO): Cenu na faktuře za elektřinu si v příštích volbách určíte vy sami
- 18:01 Komrsková (Piráti): Skleněné květiny, které nikdy nezvadnou
- 17:02 Hejtman Brabec: Zrušení poboček Úřadu práce v regionu rozhodně odmítáme