Vláda konečně pochopila, že potřebujeme rychlovlaky. Zelení prosazují vysokorychlostní tratě dlouhodobě a vítají to, že se z toho teď stalo předvolební téma.
Plán na jejich výstavbu, který vypracovalo ministerstvo dopravy, však má vážné nedostatky. Především je chce stavět za dvojnásobek peněz, než je v Evropě běžné. Podle Mezinárodní železniční unie (UIC) jsou náklady na kilometr vysokorychlostní trati v Evropě půl miliardy korun, ministerstvo dopravy počítá v materiálu předloženém do meziresortního připomínkového řízení rovnou s miliardou.
Dalším problémem je velmi zdlouhavý proces přípravy, na což dnes upozornili i poslanci. Zelení doporučují veškeré úsilí nyní soustředit na výstavbu vysokorychlostní trati mezi Prahou a Brnem tak, aby byla do roku 2035 zprovozněna. Z hlediska objemu přepravy to bude nejvytíženější trať v síti rychlých spojení v ČR. Její příprava a výstavba navíc nezávisí na záměrech sousedních států.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Rusko
Nejsem Rusofil, ale proč jediní občané Ruska, by se měli podle vás vzdát občanství, pokud chtějí získat to české? Třeba já bych byl pro, aby každý, kdo chce mít české se musel vzdát svého původního občanství. Proč tato vláda navrhla toto jen u Rusů? A platí pořád, že migranty z Ruska ČR nepřijímá? N...
Další články z rubriky
9:15 Vích (SPD): Nový světový řád podle Trumpa
Když se chce, tak to jde. V USA předvedli obrat o 180 stupňů od podivných klimatických a genderových…
- 10:23 Kobza (SPD): Jak se také „dělají“ dějiny
- 16:21 Gregorová (Piráti): Polské předsednictví se zaměřuje na posílení evropské bezpečnosti
- 15:14 Štefec (Trikolora): Někdo nám tady lže
- 14:07 Maláčová (SOCDEM): Fialova kampelička
- 13:09 Čunek (KDU-ČSL): Jak dalece budeme kopírovat slepé uličky, je jen na nás