Balíček stojí na dvou pilířích – technickém a tržním – a obsahuje celkem šest legislativních návrhů Evropské komise. Cílem nové legislativy je vytvořit v Evropě jednotný železniční prostor, a v konečném důsledku vést ke zvýšení kvality železniční dopravy a lepšímu propojení v rámci EU i se sousedními státy.
Pavel Telička byl jako stínový zpravodaj frakce ALDE jedním z vyjednavačů při jednáních mezi Evropským parlamentem, Radou EU a Evropskou komisí.
„Vyjednávání byla zdlouhavá. Chvílemi jsem měl dokonce vážné obavy o jejich směřování a nebyl jsem si jistý, zda balíček vůbec přinese tolik potřebnou liberalizaci nebo zda se stane další bezzubou legislativou. Usiloval jsem sice o víc, ale nakonec se nám podařilo dojít k určitému kompromisu, který podle mého názoru povede k větší konkurenci na železničním trhu,“ shrnul vyjednávací proces Pavel Telička.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Proč se scházíte s podezřelými lidmi?
Jestli jste si chtěl jen ověřit, jestli GIBS věc řešila, proč jste se nezeptal přímo někoho z GIPS nebo policie? Jste přeci ministr vnitra. Podle mě tak netvrdíte pravdu a něco tu smrdí
Další články z rubriky

19:03 Decroix (ODS): Dýpfejk nesmí ubližovat
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k technologii deep fake.
- 18:02 Maláčová (SOCDEM): Poprvé svátek práce v českých zemích slavili dělníci už v roce 1890
- 17:04 Hašek (PRO): V kostce všechno, co letos potřebujete vědět před sněmovními volbami
- 16:07 Ministr Dvořák: Bez svobody slova není demokracie. A bez Rádia Svobodná Evropa?
- 15:05 Štěpánek (Trikolora): BIS zneužívá svoji funkci a je pro naši zemi bezpečnostním rizikem
- 14:02 Dostál (Stačilo!): Není žádoucí, aby lékař před stanovením léčby prováděl vyšetření peněženky