Trojkoalice: Hudeček znovu tlačí soudem zrušené varianty okruhu a dráhy pražského letiště

11.09.2014 11:40 | Zprávy

Hlavní město se opět snaží umístit rozšíření letiště o paralelní dráhu a dálniční okruh v trase přes Suchdol, Dolní Chabry, Ďáblice, Horní Počernice, Černý most a Běchovice do tzv. krajského územního plánu Zásad územního rozvoje (ZUR HLMP).

Trojkoalice: Hudeček znovu tlačí soudem zrušené varianty okruhu a dráhy pražského letiště
Foto: red
Popisek: Trojkoalice Praha

Oba tyto záměry by měly v případě jejich realizace významný negativní vliv na život desítek tisíc obyvatel v Praze, protože jak nová přistávací dráha, tak okruh jsou vedeny přes obydlená území Prahy (Nebušice, Suchdol, Lysolaje, Sedlec, Bohnice, Čimice, Dolní Chabry, Ďáblice, Čakovice, Satalice, Černý Most, Horní a Dolní Počernice, Běchovice, Dubeč...)

Proč Praha prosazuje trasu okruhu, jehož idea vznikla před 50 roky?

Proč Praha prosazuje okruh v trase, na kterou stát nedostane dotace z Evropské unie?

Proč Praha prosazuje okruh v trase,
• která má stavební náklady přes 55 miliard Kč, tj. ve výši 1,2 miliardy Kč/km,
• která je nesrovnatelně dražší než varianta vedená mimo zástavbu mezi Středočeskými obcemi, u nichž jsou stavební náklady ve výši 0,5 miliardy Kč/km, může být financovaná z evropských fondů a je šetrnější k životnímu prostředí?

Proč Praha prosazuje okruh v trase vedené přes své zastavěné území a přírodní památky včetně oblasti Natura 2000?

Proč Praha prosazuje na ruzyňském letišti novou dráhu o 1,6 km blíž centru, na níž by letadla létala nad městskou zástavbou v Nebušicích, Lysolajích, v Suchdole přímo nad areálem třetí největší pražské univerzity, v Sedlci, Bohnicích, Čimicích, Dolních Chabrech a Ďáblicích, kde žije přes 50 tisíc obyvatel?

Proč chce odstupující vedení Prahy zvyšovat na ruzyňském letišti nákladní přepravu na úkor zhoršení životního prostředí desítek tisíc Pražanů?

Proč Praha vychází v přípravě aktualizace ZUR ze zastaralé a nyní nereálné prognózy rozvoje z roku 2007?

Trasa okruhu prosazovaná Prahou vychází z návrhu, který vznikl před 50 lety a je z pohledu dopravního a urbanistického zastaralá. Hlavní město se od té doby násobně rozrostlo a doprava a její proudy jsou úplně jiné, než byly tehdy. Umísťovat v současné době okruh do zástavby (Suchdol, Dolní Chabry, Černý most, Počernice) je chybné, nebezpečné, neekologické a neekonomické.

„Výstavba transevropské dálnice uprostřed zástavby je extrémně nákladná. Jen na severozápadě vychází okruh přes Suchdol, Dolní Chabry a Ďáblice na 2,1 miliardy korun za kilometr, což je více jak třikrát víc než u Regionální trasy, navíc jižní trasa nerespektuje stanovisko EIA, ve kterém byla již v roce 2002 doporučena trasa mimo území Prahy,“ uvádí Petr Hejl, kandidát Trojkoalice a starosta městské části Praha-Suchdol

„Orgány Evropské komise řeší stížnost na porušení Evropského práva, protože koridor okruhu, který je v AZÚR, vede pruhem, který nebyl v rozporu s evropskými předpisy zahrnut do území Evropsky významné lokality Natura 2000 „Kaňon Vltava u Sedlce,“ říká Miloš Růžička, kandidát Trojkoalice a starosta městské části Ďáblice

„Okruh a nová ranvej byly ze Zásad územního rozvoje vymazány Nejvyšším správním soudem v letech 2010 a 2011 na základě podnětů občanů, městských částí, univerzity a ústavů Akademie věd, protože je tehdy hlavní město prosadilo v rozporu se zákonem. Praha nyní opět umísťuje oba záměry do stejných tras se stejnými negativními vlivy na okolí,“ dodává Miroslav Malina,kandidát Trojkoalice a starosta městské části Dolní Chabry

„Pro Prahu 6 je nepřijatelné, aby přivaděč Rybářka přivedl na kulaťák, do centra Dejvic přes 30 tisíc aut,“ tvrdí Jan Lacina, kandidát Trojkoalice.

„Zanesení jižní varianty silničního okruhu do Zásad územního rozvoje znamená přinutit český stát platit tuto mimořádně drahou a neekologickou trasu. Pro budoucí volené představitele státu i hlavního města bude pak obtížné rozhodnout se pro levnější, ekologičtější a celkově technicky méně náročnou severní trasu. Zásady mohou naopak sloužit jako vítaná záminka pro extrémní výdaje veřejných prostředků v budoucnu. Praha a s ní celá Česká republika (investorem není město, ale stát) si tak připravuje problém, který může zastínit současné potíže s tunelovým komplexem Blanka, který je pouze městskou stavbou,“soudí Ilona Picková, kandidátka Trojkoalice a zastupitelka v Praze 14

„Podobná situace je i u druhého velmi problematického záměru a tím je rozšíření ruzyňského letiště o třetí dráhu.Těžko pochopitelný a vysvětlitelný je záměr postavit novou dráhu o 1,6 km blíž směrem do centra města, tak aby letadla musela létat nad obytnou zástavbou, přičemž v ostatních místech v Evropě se rozvíjí letecká doprava mimo města jako např. v Mnichově, Miláně a Berlíně,“ uvádí Petra Kolínská, kandidátka Trojkoalice a zastupitelka v Praze 6

„Zatím nikdo neposoudil kolik letišť a jak velká Praha a ČR potřebuje. Neřešíme a dlouho řešit nebudeme problémy typu, že jsme se nedostali k moři, že businessmani nedolétli do Londýna nebo že klesá počet turistů na Karlově mostě, vždyť např. v roce 2012 přijel do ČR rekordní počet turistů. V přípravě Aktualizace ZÚR se vychází ze sedm let starých prognóz, které skutečnost v uplynulých letech úplně překreslila,“ dodává Petr Hlubuček, kandidát Trojkoalice a starosta městské části Lysolaje.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Trojkoalice

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Proč jste na navýšení rodičovského příspěvku netlačila víc dřív?

Myslím, když jste byli ve vládě? Myslíte, že teď něco zmůžete? A můžete aspoň říci, když už nejste ve vládě, proč a kdo byl proti navýšení rodičovské pro všechny a ve větší míře, která by zohledňovala inflaci a růst cen?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Turková (PRO): Plat německého poslance se zvedl za 10 let o 23 %, českého o 100 %

22:28 Turková (PRO): Plat německého poslance se zvedl za 10 let o 23 %, českého o 100 %

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k platům politiků.