Průměrný roční počet kontaktů je více než 5 tisíc. Nejvíce kontaktů LD zaznamenala v roce 2016, kdy bylo přes 10 tisíc kontaktů. Po celou dobu své existence funguje linka v nepřetržitém provozu.
„Velice mě těší, že již dlouhá léta funguje v České republice tak významná a velice potřebná organizace, kterou Linka bezpečí bezesporu je. Děti i dospělí jsou dnes vystaveni velkému množství nástrah. Pomoc od odborníků v těch nejvypjatějších momentech, kdy se lidská duše potřebuje vyzpovídat ze svých trápení, je nesmírně důležitá," uvedl Petr Tulpa, náměstek hejtmana pro resort školství, mládeže, tělovýchovy, sportu a zaměstnanosti.
Činnost Linky důvěry Liberec v letech 1992–2022
Linka důvěry Liberec funguje již 30 let v nonstop provozu (24 hodin denně) a poskytuje telefonickou krizovou pomoc. Služba je poskytována pouze telefonicky nebo e-mailem, nikoliv ambulantně. Služba je anonymní, volající nemusí sdělovat žádné svoje osobní údaje. Linka důvěry není bezplatná, volající platí poplatek svého telefonního tarifu.
Zavolat může kdokoliv bez ohledu na věk s jakoukoliv problematikou. Linka důvěry je registrovanou sociální službou Telefonické krizové pomoci a poskytuje podporu a pomoc osobám, kteří jsou v krizi nebo obtížné situaci, kterou nedokážou zvládnout sami.
Linka důvěry Liberec patří mezi 19 nonstop linek v celé České republice, které v současné době fungují a je členem České asociace pracovišť linek důvěry (ČAPLD).
Základní formy poskytovaných služeb:
telefon: 485 177 177 nonstop
mobil: 606 450 044 nonstop (formou SMS služby Linka důvěry neposkytuje)
e-mail: pomoc@linka-duvery.cz (odpověď nejpozději do 5 pracovních dnů)
web: www.linka-duvery.cz
Statistické údaje od roku 1992–2022:
Pracovníci linky důvěry přijali celkem 151 409 kontaktů.
Dle věkového rozlišení převažuje věk uživatelů mezi 30 – 50 rokem. Muži i ženy, a to přibližně v poměru 47% muži a 53% ženy.
Na Lince důvěry Liberec pracují odborníci různých profesí, kteří prošli speciálním výcvikem v telefonické krizové intervenci a internetovém poradenství
Každý nastupující pracovník projde důkladným zácvikem pod vedením intervizora
Pracovníci se řídí Etickým kodexem, který byl přijat na sněmu České asociace pracovníků linek důvěry v roce 1998 a doplněn v roce 2003. Dále se řídí Etickým kodexem internetové poradny.
NEJČASTĚJI ŘEŠENÉ PROBLEMATIKY
Problematika osobní a existenciální
Do této kategorie můžeme zařadit např. problémy s prožíváním dané situace, osamělost, sebevražedné úvahy, úmrtí blízké osoby. Mezi náhlé traumatizující události můžeme řadit autonehody, přepadení, znásilnění, živelná katastrofa, ztráta zaměstnání a další.
Problematika 1992 - 2022 / Počet hovorů
Problémy osobní a existenciální / 86684
Problematika mezilidských vztahů
Další častá problematika, která se objevuje v hovorech, je problematika mezilidských vztahů. Problémy v partnerství, manželství (nevěra, hádky, problémy v komunikaci), v rodině (vztah rodičů a dětí).
Problematika 1992 - 2022 / Počet hovorů
Problematika vztahová / 39643
Problematika Sociálně právní
Problematiky, kam spadají dluhy a nezaměstnanost.
Problematika 1992 - 2022 / Počet hovorů
Problematika sociálně právní / 9536
Problematika zdravotní
Zdravotní problematika, kdy volající nejvíce řeší konkrétní tělesnou nemoc, zejména prožívání spojené s nemocí. Dále sem spadá sexuální problematika.
Problematika 1992 - 2022 / Počet hovorů
Problematika sociálně právní / 9536
Další řešené problematiky jsou:
Závislosti a sociální patologie. Zde se opakují témata domácího násilí, alkoholismu a gamblerství.
Syndrom CAN (syndrom týraného, zanedbávaného a zneužívaného dítěte). Nejvíce volají již dospělí jedinci, kteří se vyrovnávají se zážitky z dětství nejčastěji s tématy psychického týrání a sexuálního zneužívání.
Linka důvěry Liberec zahájila svou činnost 15. března 1992, a to jako první nezdravotnická linka důvěry v Československé republice. Jejími zakladateli byli tehdejší ředitel Okresního ústavu sociálních služeb Mgr. Ivo Brát (bývalý ředitel CIPSLK, p.o.) a PhDr. Bohumila Baštecká, Ph.D. (první vedoucí služby), kteří zároveň stáli u zrodu České asociace pracovníků linek důvěry (ČAPLD, vznik 1995). O zajištění provozu se zásadním způsobem zasloužil i tehdejší Okresní úřad v Liberci.
Linka důvěry Liberec je pracoviště sociálních služeb registrované Krajským úřadem Libereckého kraje, zřizovatelem je Centrum intervenčních a psychosociálních služeb Libereckého kraje, p. o.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.