Celkové náklady na zabezpečovací práce nepřesáhnou rozmezí mezi 18 a 25 miliony korun. Konkrétní částku stanoví kraj na základě skutečně odvedených prací.
„Firma Metrostav plní podmínky smlouvy. V této situaci opravdu nechceme nic podcenit. Pokud půjde i nadále vše podle plánu, můžeme po sanaci budovy konečně začít budovat Centrum odborného vzdělávání. Již jsme otevřeli čtyři, a to ve Frýdlantu, Liberci a České Lípě,“ uvedl Petr Tulpa, náměstek hejtmana pro resort školství, mládeže, tělovýchovy, sportu a zaměstnanosti.
Kraj obdržel projektovou dokumentaci na ocelovou konstrukci 6. března. Zbývající část projektové dokumentace, a to především na „stojkování“, předal Metrostav 12. března. Firma má na dokončení ocelové konstrukce dva měsíce (dle podmínek smlouvy do 8. května). Do neděle 14. dubna by mělo u objektu stát všech šest věží. V současné době jsou osazeny čtyři.
Věže stavaři umístili před objekt na chodník. Zajištění čelní stěny provedou okenními výplněmi, aby nepoškodili historickou fasádu. K jejich propojení by mělo dojít nejpozději na konci dubna. Metrostav do dnešního dne kompletně podepřel suterén, 1. a 2. patro. Práce ve 3. patře ještě probíhají, naváže na ně podepření ve 4. patře.
Až bude konstrukce stabilní, firma začne odstraňovat následky havárie. Sanace budovy by dle smlouvy měla být dokončena do 8. června 2019, tedy přesně tři měsíce od převzetí staveniště firmou. Silnice v Podhorské ulici by měla být průjezdná nejpozději v půlce května.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV