Z analýzy vyplynulo, že se jedná o dlouhodobě neřešený a vleklý problém, kdy jednotliví vládní ministři a Česká republika jako taková ignorují závazné evropské směrnice.
„Z vlastního uspokojení nevyburcovaly vládní elity ani opakované dopisy Komise v roce 2006, 2007 ani Rozsudek soudního dvora v roce 2010 o nesplnění povinnosti ČR zapracování evropské směrnice o posuzování vlivu na životní prostředí. Zatímco EU chrání svoje občany před negativními vlivy dopravních staveb, umožňuje občanům podílet se svými názory na připomínkách k výstavbě, ČR v zákoně o posuzování vlivů na životní prostředí ještě v roce 2015 vydá paragrafy, kde v přechodném ustanovení posvětí uznání EIA podle závadných a špatných zákonů, které Komise i Rada kritizovaly. Dopravní stavby, které jsou v počtu přes stovku, v ceně přes 250 miliard Kč mají tak EIA v roce 2016 podle zákona z roku 1992! Nemůžeme se potom divit, že sklízíme oprávněnou kritiku ze strany Evropské unie, odmítnutí financování takových staveb a současně nedůvěru a kritiku občanů,“ řekla na tiskové konferenci dopravní expertka Miloslava Pošvářová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV