Dámy a pánové,
nějakým způsobem jsem vypadl z toho seznamu. Minule jsem byl přihlášen po kolegovi Adamcovi, tak jsem se musel přihlásit znovu. Omlouvám se, jestli neřeknu úplně všechno, co jsem chtěl říct a měl připraveno minule.
Když tady posloucháme ty komentáře, tak to má několik rovin - rovinu odbornou, rovinu legislativní, a potom rovinu lidskou. V odborné rovině jsme slyšeli stanovisko Ministerstva dopravy, že zákon - jak to říct slušně - není úplně vhodný k tomu, aby byl podpořen, protože jeho důsledky, a to tam ti úředníci ministerstva nějakým způsobem vyčetli. Ministerstvo dopravy připravuje na zimu 2019/2020 zvýšit počet zákazů předjíždění na dálnicích z nějakých 29 km na 145. Takže už nějak ten problém operativně řeší, takže ten zákon v tuto chvíli si myslím, že už pozbývá smyslu.
V legislativní rovině ten zákon pozbývá smyslu ještě víc, protože si musíme uvědomit, že v § 36 odst. 4 už dneska je definovaný zákaz předjíždění kamionů na dálnicích v případě, že kamion nemá dostatečnou rychlost a nemůže předjet jiné vozidlo, pokud neohrozí a ani neomezí jiná vozidla. Neomezí znamená to, že když jedete, tak musíte pustit nohu z plynu. Když sundáte nohu z plynu, nebo musíte mírně ťuknout na brzdu, v tu chvíli jste omezen. To znamená ve chvíli, kdy kamion jede takovou rychlostí, že nemůže předjet ten jiný kamion, aniž by ostatní účastníci silničního provozu nesundali nohu z plynu, porušuje zákon.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV