Jak zařídit, aby všechny děti byly online a v případě návratu potřeby dálkové výuky měly srovnatelné podmínky pro vzdělání?
To jsme řešili v týdnu na podvýboru pro regionální školství. Navíc byli online (příhodně s tématem) příromni i zástupci škol, obcí, krajů a neziskovek, prostě lidé z první linie.
Výsledky: Je třeba navýšit rozpočet ministerstva školství, aby bylo možné uskutečnit kroky pro radikálnější řešení situace.
Potěšily mne některé informace z MŠMT:
- Je připravována rychlá změna školského zákona tak, aby případná další dálková výuka měla oporu v zákoně.
- Již v polovině roku odstartuje pilotní ověřování vzdělávání online.
Oboje je správně a konec konců i podle doporučení sněmovny.
Ukázalo se, že mediální informace, podle kterých se "nic nepřipravuje" a "nic se nechystá" a školy si budou muset vystačit v případě druhé vlny koronaviru nebo jiných budoucích problémů se starými manuály, byly nepřesné. A nebo možná "tato vyjádření ministra už naštěstí odvál čas".
Speciálně děkuji starostovi Kamýku nad Vltavou panu Haladovi a radní pro školství paní Fialové, kteří zastupovali školskou komisi Asociace krajů. Nepochybuji, že i díky nim se musejí ani děti, ani učitelé a ani rodiče bát, že bychom nezvládli zajistit vzdělávání dětí ve školách v případě, kdy bude třeba znovu přejít na "online" rytmus.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV