Vařeka (ANO): Příbram se konečně dočká jihovýchodního obchvatu

13.10.2015 18:43 | Zprávy

Většina problémů s obchvatem Příbrami, plánovaným už před rokem 1989, je vyřešena. Ministerstvo dopravy České republiky se rozhodlo uskutečnit druhou část tzv. Jihovýchodního obchvatu.

Vařeka (ANO): Příbram se konečně dočká jihovýchodního obchvatu
Foto: ANO
Popisek: Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami

„Centrální komise ministerstva dopravy rozhodla o změně technického řešení v oblasti, kde silnice 1/18 prochází poddolovaným územím. Příbram se tak konečně dočká svého jihovýchodního obchvatu. Stavět by se mohlo začít v únoru 2020,“ oznámil výsledek schůzky starosta Příbrami Jindřich Vařeka.

Původní investorský záměr byl zpracován v roce 2005 a schválen ministerstvem dopravy v roce 2006, s celkovými investičními náklady 904,97 mil. Kč včetně DPH. „Upravený projektový záměr této desetikilometrové stavby vychází i z nového oponentního posudku od VUT v Brně, který prokázal její ekonomickou logiku,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok. Obchvat by se mohl začít stavět v únoru 2020 a dokončen by měl být v závěru roku 2024.

Jihovýchodní obchvat Příbrami je navržený jako nedělená dvoupruhová komunikace a je rozdělený na tři části. První část plánovaného obchvatu řeší úsek od křižovatky u místní části Nová Hospoda až po křížení se silnicí I/66 u místní části Brod. Část druhá, nejdůležitější, zahrnuje úsek od napojení na stávající silnici 1/18 u obce Bohutín až po křížení silnic 1/66 a III/1912 nedaleko Ornova Mlýna.

„Vliv obchvatu na intenzitu dopravy ve městě nechci přeceňovat, ale realizací této druhé části by se ve výsledku mělo odlehčit dopravě mezi obcí Bohutín a Vysokou Pecí potažmo Rožmitálskou ulicí, kde se intenzita dopravy sníží o cca 6 tisíc vozidel za 24 hodin,“ uvedl k projektu starosta Vařeka.

Třetí část představuje vybudování okružní křižovatky v místě křížení silnice 1/18 a ulice Evropské v katastrálním území Dubno – Nová Hospoda.

Pro každou část stavby bylo v minulosti samostatně zpracováno hodnocení EIA, jehož souhlasné stanovisko během další přípravy stavby bude nutné zohlednit. Nejdůležitější z nich je minimalizace zásahu do stávajících lesních porostů a prověření drobného odsunu trasy tak, aby byly co nejméně dotčeny přechodové plochy (rozhraní lesa a volné plochy). Celkové odhadnuté náklady nyní činí 1 370,558 mil. Kč včetně DPH. „Prověřením drobného odsunu trasy ještě může dojít ke změně technického řešení a tedy i ke změně stavebních nákladů,“ doplnil ministr Ťok.

Aktuálně se rozběhla příprava druhé části jihovýchodního obchvatu Příbrami. Příprava první a s ní související třetí části stavby vyčká až do vydání aktualizace Prováděcích pokynů pro hodnocení ekonomické efektivnosti projektů silničních a dálničních staveb, které musí respektovat nové pokyny EU pro zpracování hodnocení CBA (analýzy nákladů a přínosů). Realizace záměru poslední etapy je také podmíněna povolením zásahu do regionálního biokoridoru. V navazujícím úseku ulice Evropské směrem k obchvatu je pak také nutné dořešit protihlukovou ochranu stávající i navrhované zástavby. V další projektové přípravě proto bude zpracována detailní hluková studie.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Majerová (Trikolora): Na to člověk nemusí být ekonom...

18:05 Majerová (Trikolora): Na to člověk nemusí být ekonom...

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k reakcím ekonomů na prohlášení Petra Fialy, že Češi…