V roce 2007 se tiše nakousl v krátké diskusi projekt podzemních garáží v Karlíně, rychle se z něj ustoupilo a vše zavál potichu prach. Nám se podařilo zjistit, že zatímco v Praze 8 se jeden rok modré čáry malují, pak se zase mažou a opět se malují, tak v desítkách měst a především v italské Bologni, která je podobná svoji zástavbou Karlínu se nemalovalo, ale konalo. Tento systém by v Karlíně dokázal jen v ulici Peckova zajistit více jak 200 parkovacích míst pro návštěvníky Karlína, kteří by tak nemuseli parkovat na vyhrazených parkovacích místech pro rezidenty, ale pod zemí. Parkování pro návštěvníky, by bylo placené na rozdíl od místních. Tímto projektem by vznikl unikátní projekt s minimem potřebného místa a absolutní bezpečností pro majitele vozidel.
Důležitou úsporu místa umožní plná automatizace. Do garáží totiž nenajíždějí sami řidiči, ale automobily jsou zaparkovány strojově pomocí výtahů. „Řidič přijede a vloží do stojanu parkovací lístek, který mu vyjede po bezkontaktní platbě. Poté zajede na odbavovací plošinu a odchází. Další práce již zbývá na čidlech a výtahovém systému, který auto založí na parkovací místo,Systém garáže umožní také rezervaci míst i to, aby se do nich bezpečně dostali hasiči. Jim bude sloužit schodiště a ochoz. Kruhové garáže mají průměr jen dvacet metrů, takže se vejdou bez problémů pod ulici, aniž by se dotkly stávající zeleně. Na povrchu jsou patrné dvě odbavovací plošiny. Každá o rozměru čtyři krát sedm metrů. Vzhledem k tomu, že nejde o místní nehrozí žádné čekací fronty po ránu nebo odpoledne.
Jiří Vítek, předseda strany PATRIOTI-VOLBA PRO PRAHU
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PATRIOTI- VOLBA PRO PRAHU