V Bruselu jsme dojednali konečnou podobu nové normy pro emise z aut, tzv. Euro 7. Výsledek je dobrou zprávou pro všechny. 1) Lidé si v tomto desetiletí budou moci dál pořizovat nová a cenově dostupná menší auta se spalovacími motory. 2) Automobilky dostanou čas na to, aby připravily investice do inovací a transformace své výroby. A za 3) nové omezení emisí z brzd a pneumatik, zejména mikroplastů, nás ochrání před znečišťováním vody i půdy.
Původní návrh Evropské komise byl příšerný. Navrhoval další drakonické omezení emisí u spalováků, jejichž pozitivní dopad na prostředí by byl velmi sporný, a stanovoval šibeniční termíny pro jejich zavádění. (Poznámka: norma neupravuje emise CO2, ale emise jiných látek jako dusík, prachové částice, atd, nemá proto vliv na klima, ale spíš na lokální ovzduší.) Automobilky, které se už musí vypořádávat s omezováním emisí CO2 (což upravuje jiná, už schválená legislativa), otevřeně hrozily, že pokud v této podobě norma projde, ukončí okamžitě výrobu nových menších aut se spalovacími motory.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV