Na portálu jsou nyní dostupné všechny uhrazené faktury od roku 2014 až do současnosti a zároveň informace ke všem historickým smlouvám a objednávkám magistrátu. Na rozdíl od registru smluv jsou zde také k dispozici všechny informace z minulosti a současně platné smlouvy a objednávky s nižším plněním než je 50 tis. Kč.
Magistrát hlavního města Prahy podepíše zhruba 10 tisíc smluv ročně, největší počet smluv byl podepsán v roce 2018, nejvíce faktur bylo uhrazeno rovněž v roce 2018, a to ve výši 8,8 mld.. Od roku 2014 až do současnosti uhradil magistrát faktury ve výši téměř 40 mld. Kč.
Zveřejnění evidence smluv a faktur bylo zakotvené již v protikorupční strategii z únoru roku 2017. Předchozí vedení Prahy ale s realizací značně otálelo, ačkoliv mělo transparentnost jako jeden z hlavních bodů programu. „Plníme úkoly z protikorupční strategie, které měly být hotové již v polovině roku 2017, ale primátorka Krnáčová, v jejíž gesci tato oblast byla, úkoly nesplnila. Nyní zveřejňujeme seznam smluv a faktur na portálu otevřených dat a zároveň připravujeme spuštění rozklikávacího rozpočtu, což je dalším logickým krokem,“ uvádí radní pro oblast bydlení a transparentnosti Adam Zábranský.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV