Zajímalo by mě, co si myslíte o "home office", zda vám vyhovuje a pokud ano, tak jak řešíte pracovní dobu a kontakt s kolegy a nadřízenými?
Od vypuknutí krize COVID-19 se ukázalo, že pružná pracovní doba a práce na dálku s využitím digitálních nástrojů v některých odvětvích efektivně zajištˇují kontinuitu činností, a tak došlo k prudkému nárůstu "home office". Očekáváme, že práce z domova bude i po odeznění této krize stále běžnější.
Podle mého názoru je to pro mnoho lidí určitě výhodné. Je ale potřeba brát v potaz také negativa práce z domu. Jak si doma rozdělujete a počítáte pracovní dobu? Jak váš nadřízený pozná, kdy ještě může řešit pracovní záležitosti? Jak poznáte vy, kdy se můžete na kolegy obracet?
Proto jsme v Evropském parlamentu přišli s návrhem "práva odpojit se", které můžeme definovat jako právo pracovníka mít mimo pracovní dobu vypnuty digitální nástroje, které užívá ke své práci, aniž by se musel zodpovídat z toho, že neodpovídá na e-maily, telefonáty nebo textové zprávy.
Chceme zavést záruky, které v novém digitálním světě zajistí dodržování pracovních podmínek na všechny strany, aby byla vybudována určitá pracovní kultura.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV