Že by se letecká doprava v dohledné době zvedla na předkrizová čísla není vůbec jisté a podklady, kterými jsou návrhy na další rozvoj a investice podložené, jsou v tuto chvíli neplatné. Letečtí dopravci a další případní zájemci o služby letiště budou mít v nejbližších letech velmi pravděpodobně jiné starosti, než řešit expanzi na regionální letiště. Další investování do krajského letiště je v tuto chvíli hazard s veřejnými prostředky, ty se navíc budou hodit v jiných oblastech. Letecká doprava je již nyní zvýhodněna osvobozením mezinárodních letenek od DPH a leteckého benzinu od spotřební daně. Veřejná podpora regionálních letišť je další v řadě, a navíc podstatně zatěžuje už tak napjatý krajský rozpočet
„Představy hnutí ANO a Pirátů, že by pardubické letiště mělo při naplnění kapacit ulevit tomu pražskému, jsou zcela mimo realitu dnešní doby. Nejen případný další rozvoj letecké dopravy, ale už předkrizový boom, především té vnitroevropské, je neudržitelný. Uhlíková stopa létání na krátké vzdálenosti je obrovská a nelze ji už dál zvyšovat. Kraj se musí naopak k problematice klimatických změn stavět odpovědně a jít příkladem,“ říká lídr Zelených pro krajské volby v Pardubickém kraj, dopravní inženýr Robert Hrdina.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV